Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
1138577_0001.png
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående uddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
Svar på spørgsmål 175 (alm. del):I brev af 10. juni 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stilletmig følgende spørgsmål:Spørgsmål 175:Vil ministeren sende undersøgelser af samt redegøre for, hvilken effekt universi-teternes reklame og markedsføring har på antal af ansøgere til universiteterne ogde enkelte fag, herunder om reklamer og markedsføring menes at øge tilgangentil universiteterne generelt, eller i højere grad har effekt i forhold til hvilket fag,de kommende studerende søger ind på?Svar:Der er stillet en række tidligere spørgsmål om det aktuelle omfang af reklame ogmarkedsføring på universiteter og andre videregående uddannelsesinstitutioner.Det har ministeriet lovet at kortlægge og vende tilbage med. Ministeriet laver ik-ke detaljerede undersøgelser af effekten af institutionernes reklame og markeds-føring.Jeg har i øvrigt tidligere tilkendegivet min holdning til institutionernes priorite-ring på dette område, jf. svar på § 20 spm. S 3411.25. juni 2012

Ministeriet for Forskning,

Innovation og Videregående

Uddannelser

Slotsholmsgade 10,Postboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Sagsnr.Dok nr.Side
12-13068923645071/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard