Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående UddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål nr. 156 (Alm. del)Vil ministeren redegøre for udviklingen af universiteternes brug af midler påreklame og markedsføring fra 2008 – 2012? Jf. artiklen "Uddannelser brugermillioner på reklamer", bragt i Information den 17. maj 2010, der fortæller, ati2008 brugte Århus Universitet mere end tre millioner kr. på markedsføring mensDTU brugte mere end seks millioner kr. på markedsføring.SvarUniversiteternes udgifter til reklame og markedsføring fremgår af tabellennedenfor. Der er kun oplyst udgifter for perioden 2008-2011, da udgifterne for2012 ikke kan opgøres på nuværende tidspunkt.Tabel 1. Udgifter til reklame og markedsføring i 2008-2011 (løbende priser,mio. kr.)20083,61,96,63,83,14,16,71,931,820.3490,16%20093,82,67,53,14,33,58,22,835,722.2230,16%20103,82,77,12,74,75,26,52,134,823.2890,15%20113,52,77,12,59,44,76,72,138,624.1840,16%
5. oktober 2012
Ministeriet for Forskning,Innovation og VideregåendeUddannelserSlotsholmsgade 10PostPostboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Ref.-nr.Side
12/101383-071/1
KUAUSDURUCAAUCBSDTUITUI altUniversiteternes omsætningi altUdgifter/omsætning
Andelen af udgifter til reklame og markedsføring i forhold til universiteternessamlede udgifter er uændret over tid.
Med venlig hilsenMorten Østergaard
Ministeriet for Forskning,Innovation og VideregåendeUddannelser
Side
2/2