Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående UddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål nr. 155 (Alm. del )Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler de videregående uddannelsersamlet set bruger på reklame og markedsføring, herunder hvor stor en andel af devideregående uddannelsers samlede midler, der bruges på reklame ogmarkedsføring? Jf. artiklen "Overlevelsesguide: Luk 'øjnene, stop fingrene i øreneog skrig", bragt i Politiken d. 17. maj 2012SvarSamlet for de videregående uddannelser blev der i 2011 brugt 200,3 mio. kr. ud afen samlet omsætning på 31.346,3 mio. kr., svarende til 0,6 pct.Jeg henviser desuden til mit svar på spørgsmål 152, blandt andet vedrørendeafgrænsning af begrebet udgifter til reklame og markedsføring.
5. oktober 2012
Ministeriet for Forskning,Innovation og VideregåendeUddannelserSlotsholmsgade 10PostPostboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Ref.-nr.Side
12/101383-061/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard