Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
1163925_0001.png
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående UddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål nr. 154 (Alm. del )Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler de enkelte fakulteter og institutterpå de danske universiteter bruger på reklame og markedsføring, herunder hvor storen andel af det enkelte fakultets eller instituts samlede midler, der bruges påreklame og markedsføring? Jf. artiklen "Overlevelsesguide: Luk øjnene, stopfingrene i ørene og skrig", bragt i Politiken d. 17. maj 2012.SvarSom jeg anførte i min foreløbige besvarelse, ville det være en meget omfattendeopgave, hvis alle universiteter skulle opgøre deres udgifter til reklame ogmarkedsføring på fakultets- og institutionsniveau.Jeg henviser derfor til mit endelige svar på spørgsmål 152.
5. oktober 2012
Ministeriet for Forskning,Innovation og VideregåendeUddannelserSlotsholmsgade 10PostPostboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Ref.-nr.Side
12/101383-051/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard