Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående UddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål nr. 152 (Alm. del )Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler de danske universiteter samlet setbruger på reklame og markedsføring, herunder hvor stor en andel af deressamlede midler, der bruges på reklame og markedsføring? Jf. artiklen"Overlevelsesguide: Luk øjnene, stop fingrene i ørene og skrig, bragt i Politikenden 17. maj 2012.
5. oktober 2012
Ministeriet for Forskning,Innovation og VideregåendeUddannelserSlotsholmsgade 10PostPostboks 21351015 København KTelefon3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
SvarUniversiteterne har oplyst, at de i alt har brugt 38,6 mio. kr. til reklame ogmarkedsføring i 2011, svarende til 0,16 % af universiteternes samlede udgifter i2011.Flere af universiteterne anfører, at begrebet reklame og markedsføring er et bredtbegreb. Derfor har nogle universiteter medtaget udgifter, som også vedrørerformidling om universitetet og deres uddannelser.
TelefaxE-postNetstedCVR-nr.
Ref.-nr.Side
12/101383-031/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard