Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
1139176_0001.png
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående uddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
Svar på spørgsmål 154 (alm. del):26. juni 2012
I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stilletmig følgende spørgsmål:

Ministeriet for Forskning,

Spørgsmål 154:Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler de enkelte fakulteter og institut-ter på de danske universiteter bruger på reklame og markedsføring, herunder hvorstor en andel af det enkelte fakultets eller instituts samlede midler, der bruges påreklame og markedsføring? Jf. artiklen "Overlevelsesguide: Luk øjnene, stopfingrene i ørene og skrig", bragt i Politiken d. 17. maj 2012.Svar:Det vil være en meget omfattende opgave, hvis alle universiteterne skal opgørederes udgifter til reklame og markedsføring på fakultets- og institutniveau.Jeg vil derfor henvise til mit svar på spm. 152.

Innovation og Videregående

Uddannelser

Slotsholmsgade 10,Postboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Sagsnr.Dok nr.Side
12-13026123528381/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard