Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
1163922_0001.png
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående UddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
I brev af 29. maj2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål nr. 153 (Alm. del)Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler hvert enkelte dansk universitetbruger på reklame og markedsføring, herunder hvor stor en andel af det enkelteuniversitets samlede midler, der bruges på reklame og markedsføring? Jf. artiklen"Overlevelsesguide: Luk øjnene, stop fingrene i ørene og skrig", bragt i Politiken d.17. maj 2012.SvarUniversiteternes oplysninger om udgifter til reklame og markedsføring er vist itabellen nedenfor.Tabel – Udgifter til reklame og markedsføring i 2011 (mio. kr.)2011 Andel af omsætning i 2011KU3,50,05%AU2,70,05%SDU7,10,29%RUC2,50,34%AAU9,40,44%CBS4,70,41%DTU6,70,16%ITU2,10,92%I alt38,60,16%Jeg henviser desuden til mit svar på spørgsmål 152, blandt andet vedrørendeafgrænsning af begrebet udgifter til reklame og markedsføring.
5. oktober 2012

Ministeriet for Forskning,

Innovation og Videregående

Uddannelser

Slotsholmsgade 10PostPostboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Ref.-nr.Side
12/101383-041/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard