Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser 2011-12
FIV Alm.del
Offentligt
Udvalget for Forskning, Innovation og Videregående uddannelserFolketingetChristiansborg1240 København K
Svar på spørgsmål 152 (alm. del):I brev af 29. maj 2012 har udvalget efter ønske fra Pernille Skipper (EL) stilletmig følgende spørgsmål:
Ministeriet for Forskning,
Spørgsmål 152:Vil ministeren redegøre for, hvor mange midler de danske universiteter samlet setbruger på reklame og markedsføring, herunder hvor stor en andel af deres samle-de midler, der bruges på reklame og markedsføring? Jf. artiklen "Overlevelses-guide: Luk øjnene, stop fingrene i ørene og skrig, bragt i Politiken den 17. maj2012.Svar:Oplysningerne er ikke umiddelbart tilgængelige i Uddannelsesministeriet, og jegvil derfor tage kontakt til universiteterne for at indhente de relevante oplysninger.Når oplysningerne foreligger, fremsender jeg mit endelige svar til udvalget.
Innovation og Videregående
Uddannelser
Slotsholmsgade 10,Postboks 21351015 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.fivu.dk1680 5408
Sagsnr.Dok nr.Side
12-13026123528211/1
Med venlig hilsen
Morten Østergaard