Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2011-12
ERU Alm.del
Offentligt
1149474_0001.png
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTEREN
21. august 2012

Besvarelse af spørgsmål 297 alm. del stillet af Erhvervs-, Vækst- og

Eksportudvalget den 16. juli 2012 efter ønske fra Torsten Schack

Pedersen (V).

Spørgsmål 297:

Vil erhvervs- og vækstministeren anbefale, at andre danske virksomhederskal bruge de samme metoder som Forbrugerrådet i relation til markeds-føring via mails, hvor Forbrugerrådet, jf. ministerens svar på ERU alm.del - spørgsmål 201 - har måttet ændre praksis efterfølgende og potentieltkan have handlet i strid med loven i relation til løfter om fremtidige be-sparelser på fremtidige priser, som man ikke har indflydelse på, jf. artik-len ”Anklage: Forbrugerrådet snyder elkunder med priserne” i avisen24timer den 7. juni 2012, og i relation til at reklamere gratis på hjemme-sider, som staten yder mio. af kroner i tilskud til?

Svar:

I spørgsmålet om markedsføring via mails er jeg tilfreds med, at Forbru-gerrådet har ændret ordlyden af deres mails, jf. min besvarelse af ERUalm. del spm. 201 stillet af Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget den 10.maj 2012.For så vidt angår Forbrugerrådets markedsføring af priser og artiklen i24timer d. 7. juni 2012, skal jeg henvise til min besvarelse af ERU alm.del spm. 296.
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-121216 København K
Tlf.FaxCVR-nr
33 92 33 5033 12 37 7810 09 24 85
[email protected]www.oem.dk