Transportudvalget 2011-12
TRU Alm.del Bilag 428
Offentligt
1152784_0001.png
Fra: Sven Sonnenberg [mailto:[email protected]]Sendt: 31. august 2012 16:05Til:[email protected];Benny Engelbrecht; Flemming Damgaard LarsenEmne: vedr. Post Danmark/ tab uden erstatningHej,har efterhånden sendt adskillige forsendelser med Post DK ,uden at disse er nået frem , hverken tilmodtager eller fra andre afsendere til mig som modtager.Alene siden maj i år har jeg mistet en pakke ,jeg sendte og efterlyste -forgæves- og et par mdn.senere gik en pakke tabt til mig fra Urtekram.Det er efterhånden ikke småbeløb.Post Danmark nægter at betale erstatning, vil heller ikke trods kvittering for forsendelsetilbagebetale det erlagte frimærkebeløb.Der henvises i deres svar til deres regler.Imidlertid skal ingen i Dk betale for en ydelse, der ikke bliver effektueret.Går en kuffert tabt, betaler flyselskabet selvfølgelig, ligeledes andre foretagender, som mod betalinghar påtaget sig en opgave, som så ikke er blevet udført til kundens tilfredshed .Tabte forsendelser skyldes udelukkende Post Danmark, idet ingen andre end dets ansatte har adgangtil forsendelserne.De er i deres egne postrum, i deres lukkede post sække og biler, såmanglende sikkerhed og ansvar ligger udelukkende hos Post DK, som så må forsikre sig, såkunderne får erstatning og selvfølgelig gebyr for forsendelse refunderet.Jeg går ud fra , at vores politikere ikke støtter regler, som Post Danmarks og dermed ikke blotpåfører utallige mennesker unødige tab, men heller ikke favoriserer Post DK i forhold til andreforetagender, som må punge ud, hvis de ikke udfører den betalte service eller taber en vare, som dehar påtaget sig at viderbringe.I Danmark har vi lige ret for loven, og regler der går imod er ugyldige, som Post Danmarks.Jeg vil derfor bede transportminister og udvalg om at kigge på Post Danmarks regler og få demjusteret,og bede foretagendet om at sikre sig mod alle disse tab .I håb om tilbagemelding med venlig hilsen Sven Sonnenberg