Transportudvalget 2011-12
TRU Alm.del Bilag 185
Offentligt
Jeg har skiftet Visa/Dankort, og ville derfor manuelt ændre mine 3 tank-op-aftaler, som jeg har for hhv. mig selv ogmine to teenage-børn, så der fremadrettet tankes op fra mit nye kort. Ellers INGEN ændringer overhovedet!Stor er derfor min forbløffelse, at jeg skal bevæge mig ned i en bemandet kiosk for at AKTIVERE betalingsaftalen??Og endda medbringende alle tre kort???? Hvad nu, hvis jeg ikke havde penge nok på kortet (50 kr.), da mit kort blevspærret p.g.a. et hacking-forsøg? Så havde jeg for det første ikke kunnet stige på bussen, da saldoen var for lav, ogjeg havde ikke kunnet hæve penge, da jeg intet Dankort havde. Da jeg bor på landet, kunne jeg heller ikke havehævet penge på mine andre kort, og jeg kunne således ikke have benyttet mit Rejsekort, selvom jeg havde sikret migmed en tank-op-aftale? Hvordan skulle jeg så have kunnet komme til byen for at aktivere denne nye aftale påsamme kort og samme betingelser??? Det er slet ikke gennemtænkt, det her!Den ene datter bor hos sin mor i Næstved, og det er derfor ret så vanskeligt at få fat på hendes kort til denneunderlige procedure. Da jeg spørger indtil HVORFOR det forholder sig således, er der ingen, der kan svare! ”Sådan erdet bare,”, var det bedste man kunne komme op med!Endnu større bliver min undren så, da jeg møder op på stationen i 'Kort og Godt-butikken' (Slagelse busstation). Hérspørger de først, om det ikke er blevet klaret fra Kundeservice, for det plejer det da?? Jeg må så fortælle, at dét harjeg fået at vide overhovedet ikke kan lade sig gøre. Ekspedienten bruger ca. 15 minutter på at læse vejledningenigennem, og kan ikke finde ud af systemet; men til sidst lykkes det da, og jeg må skynde mig ud til min bus, der erved at køre fra mig, og altimens er køen vokset til det tredobbelte alene p.g.a.minene ekspedition!Jeg advarer så – på vej ud af døren - ekspedienten om, at jeg kommer tilbage endnu to gange med de to andre kort,så vi skal 'på den igen', men til det svarer een af de andre ekspedienter så, at det slet ikke kan lade sig gøre at haveflere tank-op-aftaler tilknyttet samme Visa/Dankort. Det fortæller jeg hende så, at det har jeg haft siden begyndelsenaf Rejsekortet, og at man, når man har to børn, da ikke nødvendigvis har tre forskellige kort at trække på, så hvordanvil man ellers klare dette??? Det kan hun ikke svare på! Kan I?Kort og godt fungerer jeres system stadig elendigt, og oftest forekommer procedurerne at være udtænkt bag etskrivebord, uden at man har draget erfaring fra folkene 'i det virkelige liv', der løber ind i problemerne jævnligt?-Rejsekortet skal være nemt og bekvemt, og tanken bagved er fremragende, men det praktiske er helt klart tildumpekarakterer hidtil.Hvornår kommer prisberegneren til at fungere igen? De 'midlertidige' problemer har således snart varet en rum tid,og det virker meget lidt troværdigt, at jeres system på sitet ikke virker. Hvordan skal vi passagerer så kunne stole på,at det fungerer i busserne? Hvorfor er der ikke en direkte sammenhæng imellem disse to systemer, så man er sikkerpå, at begge dele fungerer ens?? Jeg har hørt skræmmende mange historier om, at en rejse på samme rute kankoste forskelligt - selv i Vestsjælland, hvor man ikke opsparer rabat! Og at priserne heller ikke passer medprisberegnerens, og det er vel derfor, at I har 'taget funktionen ned' p.t. For at undgå disse klager?? Det ersimpelthen ikke ok. Hvad er tidshorisonten for et troværdigt produkt?
M.v.h.
René P. KnudsenStillingevej 45, 2.4200 SlagelseE-mail:[email protected]Tlf.: 22829171