Skatteudvalget 2011-12
SAU Alm.del Spørgsmål 243
Offentligt
Skatteministeren18. januar 2012
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:SAU alm. del
Spørgsmål 243
I forlængelse af ministerens svar af 13. januar 2012 på spørgsmål nr. S 1430og S 1431, bedes ministeren besvare følgende spørgsmål:• Hvor mange oplever at vente mere end 10 min før deres telefonhenvendelsebliver besvaret af SKAT?• Hvor mange oplever at vente mere end 20 min før deres telefonhenvendelsebliver besvaret af SKAT?• Hvor mange oplever at vente mere end 30 min før deres telefonhenvendelsebliver besvaret af SKAT?• Ministeren skriver i svar på spørgsmål S 1430 ”derfor er der i SKATs Virk-somhedsplan for 2012 sat fokus på telefonbetjeningen, hvor der bl.a. er behovfor at reducere udsving i ventetiden.” Betyder det, at der er sat ekstra perso-nale af til telefonbetjening i Virksomhedsplanen for 2012? Hvilke konkrete målhar SKAT sat sig i forbindelse med forbedring af telefonbetjeningen?• Mener ministeren, at det er god service at borgere og virksomheder opleverat vente mere en halv time på telefonbetjening i perioder med travlhed? Over-vejer ministeriet at frigøre ekstra personale til telefonbetjening i perioder medmange opkald?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Gitte Lillelund Bech (V).Spørgsmålet ønskes besvaret senest den 1. februar 2012.Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud-[email protected].På udvalgets vegne
Gitte Lillelund Bechformand
1/1