Skatteudvalget 2011-12
SAU Alm.del Bilag 39
Offentligt
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENTRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNINGINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Er GPS teknologien moden tilroadpricingv/ lektor Harry LahrmannTrafikforskningsgruppenInstitut for PlanlægningAalborg Universitet
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
1
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Er GPS teknologien moden til roadpricing?
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
2
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Eindhoven og England
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
3
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
AAU on line mapmatching: 60 ture – 1300 km
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
4
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
AAU on line mapmatching: 60 ture – 1300 km
Korrekt hastighedsgrænse
99,12 %
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
5
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Takststruktur
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
6
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Takststruktur
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
7
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Takststruktur
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
8
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Takststruktur
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
9
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Takststruktur
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
10
Zone baseret kørselsafgiftzone/tid/km
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
11
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Vejtype/km baseretkørselsafgiftTakststruktur0,750,600,450,300,15
Primær - veje
45
30
15
Sekundær - veje
60
45
30
Lokal - veje
75
60
45
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
12
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Tolerance ved afgiftsberegningen
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
13
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Tolerance ved afgiftsberegningen
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
14
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Opkrævningsmetode
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
15
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
OpkrævningsmetodeMyndighedsboks
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
16
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Sikkerhed mod snyd
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
17
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
OpkrævningsmetodeMyndighedsboksSelvangivelse
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
18
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Sikkerhed mod snyd
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
19
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Sikkerhed mod snydLondon
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
20
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Sikkerhed mod snydLondonTyskland
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
21
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
S-togkontrol
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
22
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Automatic number plate recognition ANPRcameras
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
23
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Bompengeanlæg i Stockholm
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
24
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
ANPR baseret trafikinformation i Aalborg
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
25
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
Teknologirisiko
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
26
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNING
TeknologirisikoSkitse til en implementeringsstrategi
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
27
TRAFIKFORSKNINGSGRUPPENTRAFIKFORSKNINGSGRUPPENINSTITUT FOR PLANLÆGNINGINSTITUT FOR PLANLÆGNING
TØF – Road Pricing og Kørselsafgifter – 10. november 2011-
Harry Lahrmann
28