Retsudvalget 2011-12
REU Alm.del Bilag 419
Offentligt
1129898_0001.png
1129898_0002.png
1129898_0003.png
1129898_0004.png
1129898_0005.png
1129898_0006.png
1129898_0007.png
1129898_0008.png
1129898_0009.png
1129898_0010.png
1129898_0011.png
1129898_0012.png
1129898_0013.png
1129898_0014.png
1129898_0015.png
1129898_0016.png
1129898_0017.png
1129898_0018.png
1129898_0019.png
1129898_0020.png
Kampagnearbejde

Nye veje til

trafiksikkerhed

Sikkerhedsråd i Danmarkkan videreføre et solidt arbejde
REGIONAL FARTKAMPAGNEPrinser og Prinsesser - forår 2011
Små prinser og prinsesser i Østjyskelandsbyer minder bilisterne om atsætte hastigheden ned.
Prins og prinsesselagkage. At der såogså var en kongeligt barnedåb, ja, -det passede bare som fod i hose
Event med prinser og prinsesse -lagkage ved landevejen i Hårby
Fint vejr og mange deltagere i lagka-geeventen. Vi er meget glade for opbak-ningen til vores arbejde.
Landsbyernes egne små prinser ogprinsesser skrev postkort til bilis-terne - Pas på os i trafikken!
Prinser og Prinsesser fra fem lands-byskoler skrev personlige postkort.
Landsbyerne var med i tilrettelæggelseog afvikling af kampagnen
Evaluering af kampagnen, - gode re-sultater og klar til en gentagelse i2012.
LANDSDÆKKENDE FARTKAMPAGNE“Snegl dig frem”, forår 2011
Østjyske produktionsskoler medvirk-ede til udsmykning af vinkende piger.Temaet var “international velkomst”som optakt til sommerferien.
Der var stor anerkendelse blandt trafi-kanter og medier over elevernes med-virken i kampagnen.
Produktionsskolernes elever medvirk-ede til at uddele “Snegl dig frem kager”i morgentrafikken.
Vinkende pige - i neutral udgave blevogså brugt til mere kommercielleformål.
SOMMERSPRIT KAMPAGNEForFuld, sommer 2011
“For Fuld - øjne” var synlige overalt påårets Grønne Koncerter, hvor vi samar-bejdede med DSB om stand og budskab
Pusterummet stod klar midt i vrimlenaf mennesker på flere af årets festi-valler og koncerter
Der blev blæst mange høje promiller,talt om rusmidler og 0-tolerance
“Forfuld” - applikation til Iphone blevdownloaded ca. 30.000 gange
Koncertgæsterne på Grøn Koncert villegerne smage den alkholfrie drink “EasyRider”
Når koncertgæsterne skulle hjem, stodvi klar med alkoholmeter og pupillo-meter, nær parkeringsområderne.
Indimellem krævede det lidt overtalelseat få folk til at smage på det alkhol-frie alternativ.
Vi blev modtaget meget imødekommendeaf koncertgæsterne, der gerne slogvejen forbi til et tjek i alkohmetret oget knus til turen hjem.
KAMPAGNENS KONKURRENCE
Alkoholfrie drink “Easy Rider” var endel sommerens indsats. Konkurrenceom wellness ophold for to
Konkurrencens dommerpanel bestod afrepræsentater fra Østjyllands FSU,Jakob Haugaard og kone Ilse Wilmothsamt Dansk Bartender Laug
PR-SPRIT KAMPAGNERastepladserne flyder med alkohol ihverdagstrafikken, efterår & vinter 2011
Ekstra midler gjorde det muligt atgennemføre en PR-sprit kampagne omhverdagsspritbilisme, med udgangspunkti flaskeindsamling på otte rastepladser
OPMÆRKSOMHEDSKAMPAGNE- kager som tak til opmærksommebilister, der kører bil når de kører bil,sidst i oktober 2011.
HØJRESVINGSKAMPAGNEFilmproduktion var det regionale bidragtil den landsdækkende højresvingskam-pagne, efteråret 2011
Optagelser i oktober af filmene“Chauffør til Chauffør” & “Luk af”,med lån af Graham Bells Vej en lørdagi Oktober.
Biografpremieren løb af stablen iKulturhuset i Skanderborg d. 7. De-cember 2011.
Medlem af Østjyllands FSU, Vogn-mand Jørgen Buhl tog roller som bådechauffør og cyklist i begge film
Vi fik stor hjælp af samarbejdspart-nere, der stillede både udstyr, lastbilerog busser til vores rådighed. Mange takfor det!
LANDSDÆKKENDEHØJRESVINGSKAMPAGNE,efterår 2011
Højresvingsulykker mellem lastbiler ogcyklister var i fokus, da der blev deltpastiller ud i kryds i Århus
Eventteams var tilstede på alle lands-dækkende tiltag
MOTORCYKELKAMPAGNEMC Mosten - Race Days med lagkage,efterår 2011
Mosten Race Days - samling af Mo-torcyklister fra hele Norden og Eu-ropa. Vi kom på besøg igen i 2011.
“Se hinanden” - lagkage var en storsucces. Sammen med “Easy Rider”drink vakte vores tilstedeværelse storopmærksomhed.
FODGÆNGERKAMPAGNEIldfluer og ansvarlig mode,vinter 2011
Ildfluen blev realiseret i 2011. Tresmukke udgaver i sølv, med termaplasti kroppen, gør fodgængere synlige.
Lancering i Sallings Stormagasin iÅrhus sammen med Rabinovich, på ly-sets dag d. 13. December 2011.
KNALLERTKAMPAGNERos til dig, der viser hensyn i trafikken!Vinter 2011
Østjyske busbagender i December2011. Ros til hensynsfulde bilister fraØstjyllands Færdselssikkerhedsudvalg.
Unge knallertkørere fik rose-kort ogpersonligt brev. Pas på dig i trafikken.Du er værdifuld.