Dansk Interparlamentarisk Gruppes bestyrelse 2011-12
IPU Alm.del Bilag 5
Offentligt
1105649_0001.png
1105649_0002.png
Udenrigsministeren Villy SøvndalUdenrigsministerietAsiatisk Plads 21448 København K

IPU-delegationen

ChristiansborgDK-1240 København KTlf. +45 33 37 55 00Fax +45 33 32 85 36www.ft.dk[email protected]
17. april 2012
Kære udenrigsministerTil din behagelige orientering fremsender jeg hermed følgende resolutioner fraIPU’s forårskonference i Kampala 2012:First Standing Committee:Promoting and practising good governance as ameans of advancing peace and security: drawing lessons from recent eventsin the Middle East and North AfricaSecond Standing Committee:Redistribution of power, not just wealth: owner-ship of the international agendasThird Standing Committee:Access to health as a basic right: the role of Par-liaments in addressing key challenges to securing the health of women andchildrenEmergency item:Inter-Parliamentary Union initiative for an immediate halt tothe bloodshed and human rights violations in Syria, and the need to ensureaccess to humanitarian aid for all persons in need and to support implementa-tion of all relevant Arab League and United Nations resolutions and peaceeffortsPå vegne af delegationen vil jeg udtrykke håb om, at du modtager disse reso-lutioner og anvender dem i dit daglige arbejde inden for de respektive områ-der.Endvidere fremsender jeg kopier af de breve, som den geopolitiske gruppe,Danmark tilhører i IPU, har sendt til de partipolitiske ledere i Ugandas parla-ment vedr. det anti-homoseksualitets lovforslag, der behandles i parlamentet.Disse breve samt resolutionerne fra 2. og 3. komité har jeg endvidere sendt tiludviklingsministeren. Resolutionen fra 3. komité har jeg tillige sendt til sund-
Ref. 11-001097-43KontaktMette VestergaardKonsulentDir. tlf.+45 3337 5517
[email protected]
1/1
hedsministeren, mens Institut for Flerpartisamarbejde har modtaget resolutio-nerne fra 1. og 2. komité samt resolutionen vedr. emergency item.
Med venlig hilsen
Kristian Pihl LorentzenDelegationsformand
2/2