ProgramTid
Kl. 9.30Kl. 9.45Indhold
Registrering og kaffe.Velkomst og præsentation af formål og program.V/Annette Toft, L&F og Jan Mousing, VFL.Økologi målsætningerne
Præsentation af regeringens økologimålsætninger samt præsentation af,hvor langt vi er nået i forhold til målsætningerne. V/Kirsten Lund Jensen,L&F og Ole Engellyst, VFL.Markedet og potentialet
1. Hvordan kan man understøtte en markedsdrevet økologisk vækst?v/Flemming Birch, Partner, Birch & Birch Consumer Trends.2. Hvad er markedspotentialet for den økologiske sektor? Oplæg ogpaneldebat ved:a. Arla: Administrerende direktør Peter Tuborghb. Friland: Administrerende direktør Karsten DeibjergKristensenc. DLG: Administrerende direktør Asbjørn Børsting3. 60 % økologi i offentlig bespisning.Hvordan implementeres det, og hvilken betydning har det for økologien?V/direktør Paul Holmbech, Økologisk Landsforening.Økologiens udvikling – Politisk debat
Hvad er den politiske vision for økologi i Danmark?V/politiker fra regeringen, oppositionen og støtteparti (helstfødevareordførere).Fælles paneldebat.Kl. 13.00Kl. 13.45Frokost.Produktion og potentialet
Muligheder og konsekvenser for landbruget.Vidensmæssige udfordringer.Centerleder Niels Halberg, ICROFSJohn Hermansen, Aarhus UniversitetSpecialkonsulent Margrethe Askegaard, VFL ØkologiKaffepause.Kritiske succesfaktorer for en fordobling af økologien – hvad skal der til?
Workshops ved mødeborde med hver sit tema. Temaerne vælges som en fort-sættelse/uddybning af de foregående indlæg. Evt. suppleret med relevante te-maer, som også ønskes til debat (men som ikke har været behandlet i indlæg-gene).