By- og Boligudvalget 2011-12
BYB Alm.del Bilag 102
Offentligt
1128780_0001.png
1128780_0002.png
1128780_0003.png
1128780_0004.png
beboeren4B>
•'«•:v
• K '.«&#?
'm*
*f-.,£#
VÆRDIERNMAJ1
FSBBEBOEREN02MAJ12UDGIVERfsbRådhuspladsen 591550 København Vtel 3313 2144www.fsb.dk
ÅRSBERETNING
FSB OGV/ERDIERNE
Æ-fsbREDAKTIONSUDVALGOrganisationsbestyrelsen i fsbREDAKTIONBirthe Qasem (ansv.)Bjarne LarssonHelle Sinding-JensenAnne Warrer PoulsenDEBATAlle opfordres til at deltage i debatten.Redaktionen forbeholder sig ret til atforkorte indlæggene.Send gerne på e-mail[email protected]Bladet udkommer fire gange årligt oguddeles til samtlige husstande i fsb.Foto Carsten AndersenLayout Barbara ElbækTryk Mercoprint Køge A/SOplag 15.800TEKSTMikael Bruun Andersen, [email protected]Marianne Bjerborg, [email protected]Anne Warrer Poulsen, [email protected]Tina Foldberg Andersen, [email protected]Maria Snitker, [email protected]NÆSTE NUMMERDeadline mandag den 6. august 2012Udgives september 2012LÆS FSB'S MILJØBERETNINGO REGNSKAB 2011GPÅ WWW.FSB.DK
En kompetent og ansvarlig boligorganisation, der tilbyder etvarieret boligudbud, som imødekommer tidens krav.Beboerne er det bærende fundament i fsb. Derfor skal fsb sikre, atbeboerne kender til og har mulighed for at udnytte deres rettigheder,og at det er nemt og overskueligt at være beboernes repræsentanter).fsb løser de udfordringer, organisationen stilles overfor, sådan atbeboere og alle øvrige kunder oplever et tilfredsstillende kvalitets-og serviceniveau fra alle hjørner af organisationen.fsb's øverste myndighed, repræsentantskabet, besluttede i maj 2011, at dette er deværdier, som fsb's arbejde skal bygge på. Derfor skal de flotte ord kunne ses og mær-kes i konkrete handlinger, så den enkelte beboer oplever, at det er virkeligheden i fsb.Valgte og ansatte skal arbejde målrettet med at sikre, at værdierne omsættes tilhandlinger, som kommer beboerne til gode. Det er derfor oplagt, at vi sætter fokuspå værdierne i årsberetningen for 2011.I årsberetningen giver vi eksempler på, hvordan værdierne kan omsættes til nogetkonkret for fsb's beboere. Vi starter med at spørge to beboere, hvad de synes omfsb's værdigrundlag, og det har de delte meninger om.På Nørrebro besøger vi Blågården, der i 2011 fik nye dørtelefoner, HPFI-anlæg ogelektroniske vand- og elmålere. En yderst detaljeret planlægning betød, at projektetvar færdigt før planlagt, og at håndværkerne kun var én dag i hver lejlighed. Dermedviste Blågården vejen for, hvordan en modernisering af boliger skal gribes an.I Nordhavnsgården på Østerbro og i Ågården på Nørrebro tog beboere råderetteni brug for at ændre deres bolig. Vi har været indenfor for at høre, hvad henholdsviset tidssvarende køkken og et nyt badeværelse betyder for beboerne. Endelig har viværet en tur i Kantorparken i Emdrup, hvor beboernes involvering i hele processenmed modernisering af boligerne har sat sit tydelige præg på resultatet.Vi tager et kig på fsb.dk, hvor der stille og roligt kommer flere muligheder for, atvores beboere kan få glæde af teknologien, så de ikke begrænses af åbningstidernefor den personlige betjening.fsb stiller boliger til rådighed for alle. Det er vores opgave. Det er derfor, vi er her. Détbetyder, at vidt forskellige mennesker kan komme til at bo side om side, og nogle gan-ge giver det konflikter. Vi møder to familier, der fik brug for fsb's' konfliktmægler. Vi erogså med til en temadag for ansatte i boligafdelingerne om psykisk syge beboere.Beboerne er vores bærende fundament. Det er vores beboere, der handler om. De skalhave en tilfredsstillende service, og de skal have de bedste muligheder for at bruge de-res demokratiske rettigheder. Værdierne er med til at give retningen, men det kræverhandling at følge op på værdigrundlaget, så det giver værdi for vores beboere i deresdagligdag. Vi kan og vil gøre vores bedste for at sikre, at ordene bliver til handlinger.God læselyst.Birthe QasemFormandBjarne LarssonAdministrerende direktør
RETNING201'
INDHOLDMAJ12Meget mere end en bolig
Et vellykket projekt
Federe end jeg havde regnet med
Træt af små røde fliser
fsb.dk - mange flere muligheder for selvbetjening
Sammen om moderne lejligheder
Vi skal lytte til hinanden
Hvad gør man når beboerne råber fra altanen?
fsb
26 Organisationsbestyrelsens synspunkt
fsb
fsb