Børne- og Undervisningsudvalget 2011-12
BUU Alm.del Bilag 261
Offentligt
1152496_0001.png
1152496_0002.png
1152496_0003.png
1152496_0004.png
1152496_0005.png
1152496_0006.png
1152496_0007.png
1152496_0008.png
1152496_0009.png
1152496_0010.png
1152496_0011.png
Sammen skaber vi udfordrendelæringsmiljøer med plads tilfællesskaber, fornyelse og fordybelseSkoleudviklingskoordinator: Lise Gammelby
KommunaleindsatsområderInklusionInternationa-lisering
Eleven somaktør
Produktion -innovation
Digitaldannelse
Skolen somudviklings-laboratorium
Vi bygger ovenpå.. Vi undersøger og er ikke færdige...KollaborativlæringEleven somproducent ogmodtager Elevroller
Instruktør, distributør,katalysator, vejleder Lærerroller
Problembaseret læring
Læring i praksisfællesskaber,mesterlære Situated learning Learning by doing Erfaringspædagogik
klasseledelse, relationskompetence,didaktisk kompetence Lærerkompetencer Kulturens redskaber Læring i fællesskaber Stilladsering Vygotskij
Børn konstruerer dereskundskaber gennemaktiviteter Konstruktivisme
Børn og unge forsøger at styre deres livog skabe mening i deres tilværelse Barnet som aktør
Ting hænger sammen Systemisk tænkning
Hvad virker udover Klasseledelse, didaktik, relation.• Der anvendes varierendeundervisningsmetoder • Lærerne uddannes i brugen afdigitale redskaber somundervisnings- og læringsredskaber • Forskellige læringsstile/tilgangeunderstøttes • Eleven også har kontrol med læringen • Anvendelse af kammeratlæringudvides • Anvendelsen af feedback udvidesJ. Hattie
Hvorfor iPad "Der er jo ingen teknik i klasselokalerne......"• Tilgængelig • Enkelt at betjene, understøtter ateleverne kan tage hånd omegen læringsproces • Let og lang batteritid • Lærernes arbejdsmønstre • Læringskultur - læringsstile • Producent - understøtter handle/gøre
LærerkompetencerViden om indhold
Viden om teknologi
Viden ompædagogik
Hvordan...Alle medNetværk
KurservidensdelingLeadusere
Hvordan får vi skabt en innovativorganisation Vores personale ved hvad der virker og er nysgerrige på det detikke er undersøgt
• Jeg lærer. • Viden • Ikke-viden • Relationer • Koncepter• Jeg remixer. • Jeg skaber. • Jeg reflekterer. • Jeg deler!
Forskning og innovation Skabe rum for refleksivitetForvaltningUmeåUniversitet Kreativelæringsmiljøer 2 SpecialerDialog, sparringsamarbejde Dialog, sparring,oplæg Oplæg
Skoleledere
Personale
Kommunikation
Odder besøg/konferencer
Kommunikationsstrategi
Organisation
ReparationIt-teknikForsikringsspørgsmål
Styregruppe
Indkøb, leverandører
ProjektgruppeinternationaliseringTask force - skoleledereSkoleudviklingProjektgruppe: inklusionog digitaliseringArbejdsgruppe: leadusersProjektgruppe:efteruddannelse,evaluering, forskning
Foreløbige resultater• Øget motivation • Markant øget vidensdeling blandt eleverog lærere • Øget fokus på undervisning somaktiverer eleverne • Øget fokus på at producere • Flere proces-orienterede læringsforløb • Fleksible undervisningsmiljøer • Multimodale undervisningsmiljøer • Opbrud i klassehierarkierne