Børne- og Undervisningsudvalget 2011-12
BUU Alm.del Bilag 17
Offentligt
1037327_0001.png
1037327_0002.png
1037327_0003.png
1037327_0004.png
1037327_0005.png
1037327_0006.png
E-læring og blended learningpå VEU-området
Undersøgelse af e-læring og blended learning på enkeltfagpå VUC, VVU på erhvervsakademier og diplomuddannelserpå professionshøjskoler
E-læring og blended learningpå VEU-området� 2011 Danmarks EvalueringsinstitutTrykt hos Rosendahls - Schultz Grafisk a/sEftertryk med kildeangivelse er tilladtBemærk:Danmarks Evalueringsinstitut sætter kommaefter Dansk Sprognævns anbefalingerBestilles hos:Alle boghandlere40,- kr. inkl. momsISBN 978-87-7958-626-0
Indhold
Forord122.12.22.2,12.2.22.2.32.3
7915161717181819
ResumeIndledningFormålMetode og designSpørgeskemaundersøgelseInterviewundersøgelseBemandingRapportens opbygning
3455.15.25.35.45.4.15.4.25.55.5.15.5.2
BegrebsafklaringTværgående sammenfatning og analyseVUCDatagrundlag og metodiske præmisser f o r kapitletUdbredelsen af e-læring og blended learningBegrundelser med særligt henblik på målgrupperMuligheder og barriererMulighederBarrierer og begrænsningerForskellige praksisformerKursusmaterialer (aspekt 1)Læringsmiljøet (aspekt 2)
212535353637383940464647
5.5.35.5.45.5.55.5.65.5.75.5.85.5.9
Kommunikation og samarbejde (aspekt 3)Evaluering af kursisternes læring (aspekt 4)Fleksibilitet i undervisning og læring (aspekt 5)Støtte til lærere og kursister (aspekt 6)Personalets kompetencer og kompetenceudvikling (aspekt 7)Strategi (aspekt 8)Ressourceallokering (aspekt 9)
49515254565859
66.16.26.36.46.4.16.4.26.56.5.16.5.26.5.36.5.46.5.56.5.66.5.76.5.86.5.9"'
ErhvervsakademierneDatagrundlag og metodiske præmisser for kapitletUdbredelsen af e-læring og blended learningBegrundelser med særligt henblik på målgrupperMuligheder og barriererMulighederBarrierer og begrænsningerForskellige praksisformerKursusmaterialer (aspekt 1)Læringsmiljøet (aspekt 2)Kommunikation og samarbejde (aspekt 3)Evaluering af studerendes læring (aspekt 4)Fleksibilitet i undervisning og læring (aspekt 5)Støtte til lærere og studerende (aspekt 6)Personalets kompetencer og kompetenceudvikling (aspekt 7)Strategi (aspekt 8)Ressourceallokering (aspekt 9)
6363646666576871717274767778798183
77.17.27.37.47.4.17.4.27.57.5.17.5.27.5.37.5.4
ProfessionshøjskolerneDatagrundlag og metodiske præmisser for kapitletUdbredelsen af e-læring og blended learningBegrundelser med særligt henblik på målgrupperMuligheder og barriererMulighederBarrierer og begrænsningerForskellige praksisformerKursusmaterialer (aspekt 1)Læringsmiljøet (aspekt 2)Kommunikation og samarbejde (aspekt 3)Evaluering af studerendes læring (aspekt 4)
858586899090929595969899
7.5.57.5.67.5.77.5.87.5.9
Fleksibilitet i undervisning og læring (aspekt 5)Støtte til lærere og studerende (aspekt 6)Personalets kompetencer og kompetenceudvikling (aspekt 7)Strategi (aspekt 8)Ressourceallokering (aspekt 9)
101103104105106
8
Summary
109
AppendiksAppendiks A:Appendiks B:Appendiks C:Appendiks D:Appendiks E:Projektbeskrivelse (uddrag)Metodisk redegørelseReferencelisteFag på VUCOversigt over tabeller115119123125129
DANMARKSEVALUERINGSINSTITUTØstbanegade 55, 3.2100 København 0T 35 55 01 01F 35 55 10 11E [email protected]H www.eva.dk