Børne- og Undervisningsudvalget 2011-12
BUU Alm.del Bilag 165
Offentligt
1096762_0001.png
1096762_0002.png
1096762_0003.png
1096762_0004.png
1096762_0005.png
1096762_0006.png
{ffi
Ny EVA-rapport: Alle børns deltagelse i læringsfællesskaber - En model for systematiskudvikling og evaluering af lokale indsatser i dagtilbud, skole og SFODato
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) sætter i denne rapport fokus på hvordan kommunerog pædagogiske institutioner kan udvikle indsatser der medvirker til at børn og ungekommer godt igennem uddannelsessystemet.Rapporten tager udgangspunkt i et projekt som blev igangsat i 2009 i et samarbejdemellem Ishøj Kommune og EVA. Projektet handler om at reducere barrierer for uddan-nelse ved at udvikle og evaluere indsatser i et tværgående samarbejde mellem dagtil-bud, skole og SFO. Indsatserne sigter mod at alle børn deltager i de formelle og ufor-melle læringsfællesskaber der giver dem mulighed for at udvikle sig og lære.Rapporten indeholder en beskrivelse og analyse af indsatserne i de tre institutioner ogen præsentation af en projektmodel som inspiration for kommuners og institutioners ar-bejde med at udvikle lokale indsatser.Rapporten kan også downloades på EVA's hjemmeside www.eva.dk eller bestilles hosalle boghandlere.
og 032012
Refagi
J"r2008-0196Slde
1/1
Venlig hilsen
4 ^Agi CsonkaDirektørT 35 25 46 27E [email protected]
DANMARKSEVALUERINGSINSTITUT
Østbanegade 55,3.2100 København 0
TF
35 55 01 0135 55 10 11
E [email protected]H www.eva.dk
••-•
.
'
••:
: - . ' . •
•••
• . : • . . • •
AllelænEnii d
is deltagelse iHlesskaber/stematisk udvikling og evaluering af lokale!sg SFO
Evalueringsrapport
i#&*I[jffllM 1
^|jg* lm ••mmmmmmwI
" " ' t-
/I
Å.'
'
ri /-•
5
Alle børns deltagelse ilæringsfællesskaber� 2012 Danmarks EvalueringsinstitutTrykt hos Rosendahls-Schultz grafisk a/sEftertryk med kildeangivelse er tilladtBemærk:Danmarks Evalueringsinstitut sætter kommaefter Dansk Sprognævns anbefalingerBestilles hos:Alle boghandlere40,- kr. inkl. momsISBN 978-87-7958-660-4Foto: Mette Bendixsen
\nd.ho\d
forordResume22.12.2232.423
AA12•»2131313
\noAed^
ASSUPP^ende
151722
33.23.3
23En** * *o p s amUn9A850
-
3
^
'
^
233844
A4.14.24.3
V^ t w n eLe ninden «<* de * a t a ^w l t etert "ingorReSuHatero^OpsangOp*«"-
A74748505158
55.15.25.35A53
PtoieVctetsa^a i p r o.i e WetOrganise"".teter_^.ngeHorpr0)ektetsaWUndersøg^56
^
Hi5.65.75.8Erfaringer med projektmodellenLæring af projektetOpsamling596163
6A
Referencerl:i._
65
AppendiksAppendiks A:Appendiks B:Metoder til dataindsamlingIndsatsteorien som model6769
. - - : . . . .
-
.
DANMARKSEVALUERINGSINSTITUT
Østbanegade 55, 3.2100 Kobenhavn 0T 35 55 01 01F 35 55 10 11E [email protected]H www.eva dk