L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 24

Der er i lovforslaget indsat en undtagelse, således at rabatkuponer sendt via sms ikke behøver at opfylde oplysningskravene, fordi det angives, at det er et medium med begrænset plads. Flertallet af mobiltelefoner har i dag en stor skærm, det gælder ikke mindst smartphones, og udviklingen går i den regning. Hvordan vil ministeren sikre, at rabatkuponer der sendes via sms til smartphones eller andre mobiltelefoner lever op til lovforslagets oplysningsforpligtelser, så forbrugerne ikke vildledes, samt at undtagelserne ikke omfatter eksempelvis MMS og mobilapplikationer?
Dato: 12-05-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 12-05-2011
Modtaget: 12-05-2011
Omdelt: 12-05-2011

L 160 - svar på spørgsmål 24, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU spm. 24-25 ad L 160 - følgebrev (pdf-version)
Html-version
ERU spm. 24 ad L 160 - svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-05-2011
Modtaget: 12-05-2011
Omdelt: 12-05-2011

Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at rabatkuponer der sendes via sms til smartphones eller andre mobiltelefoner lever op til lovforslagets oplysningsforpligtelser, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 24 på L 160 (pdf-version)
Html-version