L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 17

Ministeren redegør i besvarelsen af spørgsmål 2 for den fejl, der er sket i forbindelse med beregningen af de administrative byrder i relation til markedsføringslovens § 16 vedrørende oplysning om organiseret rabat. Det fremgår således af besvarelsen, at en gennemførelse af lovforslaget ikke vil medføre en administrativ lettelse svarende til 155 mio. kr. for de erhvervsdrivende, som først forventet. Ministeren bedes redegøre for den reelle byrdelettelse for de erhvervsdrivende ved en ophævelse af § 16, samt hvordan denne byrdelettelse er beregnet.
Dato: 04-05-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-05-2011
Modtaget: 09-05-2011
Omdelt: 09-05-2011

L 160 - svar på spørgsmål 17, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU - L 160 - Spm. 17 - Følgebrev (pdf-version)
Html-version
ERU - L 160 - Spm. 17 - Svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-05-2011
Modtaget: 04-05-2011
Omdelt: 04-05-2011

Spm. om en redegørelse for den reelle byrdelettelse for de erhvervsdrivende ved en ophævelse af § 16, samt hvordan denne byrdelettelse er beregnet, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 17 på L 160 (pdf-version)
Html-version