Lovforslaget her består af de tre elementer, som de to foregående ordførere allerede har været ganske grundigt inde på.
Allerførst er der forslaget om, at likvide midler, som indføres til eller udføres af Danmark, ikke kun når de fragtes af en person som en del af vedkommendes bagage, men også penge, som fragtes som en form for kurerpost eller i en forsendelse, skal kunne være genstand for undersøgelse og skal anmeldes til toldmyndighederne og kunne tilbageholdes i op til 72 timer med henblik på en undersøgelse af, om der er tale om penge til kriminelle formål eller penge, der stammer fra kriminelle formål.
Så det er en ganske udmærket idé.
Vi undrer os bare i Dansk Folkeparti over, at den beløbsgrænse, der er angivet i lovforslaget, er angivet i euro.
Os bekendt er det da danske kroner, som er valutaen her i landet, og det undrer os såre, at det åbenbart ikke er noget, der er nået frem til regeringskontorerne endnu, at den tilstand fortsat er gældende, at danske kroner er valutaen her i landet.
Man kunne frygte, at det var en form for disrespekt for resultatet af folkeafstemningen for 10 år siden, hvor danskerne meget klart sagde nej tak til at få euro som valuta her i landet.
Meningsmålinger igennem lang tid har jo vist, at der slet ikke er opbakning til at indføre euroen som valuta her i landet, så vi betragter det som en fejl, at det har sneget sig ind i lovgivningen her, at beløbsgrænsen er angivet i euro og ikke i danske kroner.
Jeg vil da gerne bede ministeren om at redegøre for, hvordan det kan være, når han kommer herop på talerstolen lidt senere.
Jeg må da sige, at man kunne frygte, at det er, fordi regeringen pønser på at indføre euro som valuta her i landet, og når man alligevel er i gang, forbereder man lovgivningen, så der ikke er så meget, der skal ændres, når euroen er indført.
Men så må jeg da bare bede om, at man lige spekulerer over, hvilken af de to valutaer, danske kroner eller euro, der har størst chance for ikke at være lagt i graven om 25 år – hvis man ser helt nøgternt på situationen.
Der må jeg sige, at jeg nok betragter euroen som den valuta, der har størst risiko for at ende sine dage inden for de næste 25 år, langt større risiko end kronen, i og med at euroen er en kolos på lerfødder.
Det har vi jo fået illustreret her for et halvt års tid siden, hvor hele eurosamarbejdet var ved at bryde sammen.
Et andet element i lovforslaget handler om, at SKAT gerne vil have lov til at have toldfaciliteter ved de faste forbindelser til udlandet.
Her tænkes der nok på Femernforbindelsen, men vi kunne også godt tænke os, at der var det ved Øresundsbroen.
Det er jo altid relevant at have toldkontrol ved landegrænser, og derfor kan vi da godt bakke op om, at der også indføres adgang til det ved de faste forbindelser.
Vi kunne også godt savne, at der i langt højere grad var det ved den dansk-tyske grænse.
Den foregående ordfører var inde på, hvor mange grænseovergange der er, og hvor få toldere der er ansat, og så kan jeg da berolige med, at Dansk Folkeparti i de igangværende finanslovforhandlinger har fremført et ønske om at få ansat flere toldere.
Vi håber meget, at det vil bære frugt, så vi kan få nogle flere toldere og en bedre grænsekontrol.
Jeg vil da gerne give opbakning til, at vi får toldfaciliteter ved Øresundsbroen også.
Det kan virke lidt paradoksalt, at når man kører fra Sjællandssiden til den skånske side af Øresundsbroen, bliver man mødt af flotte toldanlæg på den skånske side, mens man, når man kører den modsatte vej, knap nok opdager, at man har passeret en landegrænse – andet end ved et enkelt skilt, der er sat op.
Det sidste element i lovforslaget handler om kropsscannere, og det kan være en glimrende idé, at man indfører kropsscannere som et alternativ til den traditionelle kropsvisitering.
Jeg kan sagtens se, at der kan være et element af effektivitet over, at man kan tage et hurtigt snapshot, hvis man kan sige det sådan på dansk, af en person frem for at skulle i gang med en længere proces med afklædning og fysisk undersøgelse af personen af en tolder, så på den måde kan det være en fordel for begge parter.
Vi hæfter os ved, at der er tale om en frivillig ordning, hvor en person, som ellers skulle have været kropsvisiteret, i stedet kan vælge at gå en tur igennem kropsscanneren.
Så det kan være rationelt i sig selv.
Vi håber så – det håber jeg at ministeren kan bekræfte – at der bliver en form for etisk regelsæt, som sørger for, at resultater af scanningerne ikke bliver brugt – eller misbrugt – til underlødige eller irrelevante formål, som der har været eksempler på andre steder fra.
For det er jo ganske intime detaljer, der kan ses på sådan nogle kropsscannerbilleder, og hvis der ikke er et etisk kodeks, kan man frygte, at der sker et misbrug af de data, der kommer ud.
Men jeg skal sige, at i Dansk Folkeparti kan vi godt støtte det materielle indhold af lovforslaget her, men vi agter at stille et ændringsforslag om, at beløbsgrænserne her i lovforslaget i stedet for at være angivet i euro skal være angivet i den rigtige valuta, nemlig danske kroner.