Man kan hurtigt få debat om noget, som ser småt ud, første gang man kigger på det.
Når fru Sophie Løhde siger, at Venstre ikke mener, det er rimeligt, at man bare skal kunne sætte afgiften op, så må man sige, at det her lovforslag ikke rammer ind i den problemstilling.
Det her lovforslag gør jo ikke, at man ikke kan sætte afgiften op; det betyder bare, at hvis man gør det, skal man aflevere en del af det overskud, der ligger over en vis grænse.
Det er sådan set det, der er pointen.
Så nu har vi fået flere forskellige forklaringer på grunden til det, og vi har fået flere forskellige forklaringer på, hvad konsekvensen er, og det fortsætter åbenbart her ved andenbehandlingen.
Det her lovforslag sikrer ikke, at man ikke bare sætter afgiften op; det sikrer bare, at man skal aflevere en del af overskuddet.
Så hvis det er det, der er meningen, så har det ramt forbi.
Den anden del af det handler om, hvem det er, man skal hjælpe med det her.
Vi hørte også under førstebehandlingen, at det ikke kan nytte noget, at man hiver penge ud af borgerne.
Det forhindrer man jo så heller ikke med det her, for man kan sagtens sætte afgiften op, man skal bare aflevere noget af overskuddet.
Der står i loven nu, at man ikke må gøre det her af fiskale hensyn.
Det står der allerede; det behøver vi ikke vedtage en gang til.
Det, der sker yderligere med det her, er, at man nu fra regeringens side sætter på formel, hvornår noget sker af fiskale hensyn, og det gør man ved at indføre en bestemt måde at beregne et overskud på.
Det er det, der sker med det her.
Pindet ud kan det egentlig siges sådan, at man ikke opnår det, man vil, nemlig at borgerne ikke skal betale så meget, for kommunerne kan faktisk sagtens sætte betalingen op, de skal bare aflevere nogle af pengene.
Så kommunerne bliver bare straffet for det.
Man sætter bare på formel, hvornår noget er fiskale hensyn, og det burde ikke være nødvendigt, når det står i loven.