L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 5

Hvis prisen på produktet hæves, lige inden rabatkuponen sendes ud, er besparelsen ikke reel, men det kan være svært for forbrugeren at gennemskue, fordi der intet krav er om, at før og nupris skal oplyses på kuponen. Hvad vil ministeren gøre for at sikre, at den rabat, som forbrugere, der benytter sig af rabatkuponer, får, er reel?
Dato: 06-04-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 15-04-2011
Modtaget: 15-04-2011
Omdelt: 18-04-2011

L 160 - svar på spørgsmål 5, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU - L 160 - Spm. 5 - Svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 06-04-2011
Modtaget: 06-04-2011
Omdelt: 06-04-2011

Spm. om, hvad ministeren vil gøre for at sikre, at den rabat, som forbrugere, der benytter sig af rabatkuponer, får, er reel, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 5 på L 160 (pdf-version)
Html-version