L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 28

I svar på spørgsmål 26 skriver ministeren, at han er enig i, at oplysningsforpligtelserne i forbindelse med markedsføring af rabatkuponer vil kunne opfyldes ved SMS. Er ministeren i det lys enig i, at der ingen grund er til at pålægge forbrugerne byrden ved selv at skulle ringe op til en voicemail eller sende en opfølgende sms med anmodning om at få tilsendt alle betingelser ved brug af rabatkuponer på SMS? Hvis ministeren deler den opfattelse, vil ministeren så være villig til at ændre L 160, så udbyderen af rabatkuponer forpligtes til at give forbrugerne alle oplysninger direkte, og uden at forbrugeren selv aktivt skal efterspørge disse?
Dato: 27-05-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-05-2011
Modtaget: 30-05-2011
Omdelt: 30-05-2011

L 160 - svar på spørgsmål 28, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU spm. 28 ad L 160 - svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 27-05-2011
Modtaget: 27-05-2011
Omdelt: 27-05-2011

Spm. om oplysningsforpligtelserne i forbindelse med markedsføring af rabatkuponer vil kunne opfyldes ved SMS, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 28 på L 160 (pdf-version)
Html-version