Udvalget for Videnskab og Teknologi 2010-11 (1. samling)
UVT Alm.del
Offentligt
Ministeren for videnskab, teknologi og udvikling
Udvalget for Videnskab og TeknologiFolketingetChristiansborg1240 København K
Svar på spørgsmål 241 (alm. del)I brev af 27. juni 2011 har udvalget efter ønske fra Yildiz Akdogan (S) stillet migfølgende spørgsmål:Spørgsmål 241:”Mener ministeren, at det er en god løsning, at nedsætte serviceniveauet påsupporten for NemID - ved eksempelvis at øge ventetiden på telefonsupport – nårder har vist sig et langt større supportbehov for NemID end forventet?”Svar:Som det fremgår af mit svar på spørgsmål 240 og min orientering til Videnskabs-udvalget af 23. juni 2011, er der ikke tale om at nedsætte serviceniveauet forsupporten, men i en prøveperiode fra 1. juli til 30. september at gennemføre for-skellige tiltag, der kan tilskynde brugerne til at anvende digital selvbetjening pånemid.nu eller henvende sig i brugernes pengeinstitut, hvis problemet vedrørernetbankerne.Hensigten med denne prøveperiode er at tilvejebringe et bedre grundlag for at ta-ge stilling til, hvad de rette tiltag skal være. Der vil efter de tre måneders testpe-riode blive udarbejdet en evalueringsrapport, der skal vurdere effekten af den for-længede telefonventetid.Jeg vil derfor afvente resultatet af afprøvningen, før jeg tager stilling til, om deter en god løsning at ændre ventetiden.8. juli 2011
Ministeriet for VidenskabTeknologi og UdviklingBredgade 431260 København KTelefonTelefaxE-postNetstedCVR-nr.3392 97003332 3501[email protected]www.vtu.dk1680 5408
Sagsnr.Dok nr.Side
11-11270819396511/1
Med venlig hilsen
Charlotte Sahl-Madsen