Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del
Offentligt
938835_0001.png
938835_0002.png
13-09-2010
MødenotatVedr.:
Afsluttende sagsbehandling vedrørende overkørslerpå Svendborgbanen25.8.2010 kl. 13:30Odense kommuneTHMJ
Mødedato og tidspunkt:Mødested:Forfatter:Mødedeltagere:Navn
StillingDriftsingeniørTrafiksikkerhedsmedarbejder
FirmaOdense KommuneOdense Kommune
Helle MærskThomas PovlsenPreben JørgensenAnne Trine RasmussenThomas Märcher Jensen
ProjektchefProjektlederRådgiver
BanedanmarkBanedanmarkRambøll
IndledningPå grund af uafsluttet myndighedsbehandling har Banedanmark på Odense – Svendborg banenkun en midlertidig ibrugtagningstilladelse for banens overkørsler. Den midlertidige ibrugtag-ningstilladelse udløber 1/12-2010.For at sikre en permanent ibrugtagningstilladelse afholdte Banedanmark og Odense Kommunemøde om forholdene ved de enkelte jernbaneoverkørsler. Mødet havde til formål at fordele denødvendige arbejdsopgaver imellem kommunen og Banedanmark, for opnåelse af den permanen-te ibrugtagningstilladelse og afslutte sagsbehandlingen hos Trafikstyrelsen.Mødet resulterede i en aktionsliste hvor opgaverne er oplistet i skemaform med teksten fra Vejdi-rektoratets gennemgang i 2004 og Banedanmarks egen gennemgang i 2009. Aktionslisten er endel af dette mødereferat.Generelt omhandler de kommunale opgaver:Udbedring af vejafmærkningerSikring af vejsignaler og advarselstavlers synlighed ved beskæring. Bemærk atvejsignalets mast også skal være synlig. Banedanmarks vedligeholdelse begrænser sig til imellem og bommene.Nyopsætning eller flytning af advarselstavler.
Anlæg & FornyelseLumbyesvej 347000 Fredericia
Telefon8234 0000Direkte4025 7330
Telefax82272050[email protected]www.banedanmark.dk
Journalnr.FSP0165ReferatSide 1(2)
23-08-2010
Andre opgaver som løses i samarbejde med Banedanmark.
Ud over aktivitetslisten er der ikke noteret forhold ved overkørslerne.
Anlæg & FornyelseLumbyesvej 347000 Fredericia
Telefon8234 0000Direkte4025 7330
Telefax82272050[email protected]www.banedanmark.dk
Journalnr.FSI0165ReferatSide 2(2)