Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 86
Offentligt
924467_0001.png
924467_0002.png
924467_0003.png
Rapport om Arriva 3. kvartal 2010.1. Udvikling i antal rejser.2009Okt. Nov. Dec. Jan. Feb. Mar. Apr.2010MajJun.Jul.Aug. Sep.
Gammel Mønt 41117 København KTelefon 7226 7000Fax 7226 7070[email protected]www.trafikstyrelsen.dk
Tus. ”fleramts”rejser263167203183174216173169148163223224
NotatJournal T450-000029Dato 11.11.2010
Indeks ”fleramts”rejser i forhold til året før1238514486105139771009010393129
Sammenlignet med 3. kvartal 2009 er der i 3. kvartal 2010 en samletstigning i ”fleramts”rejser på ca. 40 tus. I forhold til 2. kvartal 2010 erder i 3. kvartal 2010 tale om en stigning i ”fleramtsrejser” på ca. 120tus. Sammenlignes første 3 kvartaler af 2010 med første 3 kvartaleraf 2009 er der en mindre stigning på ca. 11 tus.
2. Udvikling i Arrivas indtægter.2009Okt.Nov. Dec. Jan. Feb. Mar. Apr.2010MajJun.Jul. Aug. Sep.
Indtægt fra ”fleramts”rejser, mio. kr.10,48,39,58,68,29,18,88,58,07,710,19,6
Omsætning fra salg af ”indenamts”rejser, mio. kr.4,03,53,44,13,83,63,93,63,43,14,5-
Omsætningstal for ”indenamts”rejser for september 2010 foreliggerendnu ikke.
3. Præsterede togkm. i forhold til pligtigt antal togkm.Tus. togkm.Okt. Kvt.2009Pligtige togkm. jf. kon-traktPligtige togkm. med ½ %aflyste tog19251915Jan. Kvt.201018891879Apr. Kvt.201019101900Jul. Kvt.201019301920
Side 1 (3)
Togkm. jf. køreplanPræsterede togkm.
19801934
19411917
19131901
20001978
NotatJournal T450-000029Dato 11.11.2010
4. Togaflysninger og erstatningskørsel med busOkt. Kvt. Jan. Kvt. Apr. Kvt. Jul. Kvt.2009201020102010Antal aflyste tog- Arriva forhold- Banedanmark forhold- Udefra kommende forhold- Planlagte arbejderAntal buserstatninger37039115019344335634079486227091220731002522156830954510680744
Driftsforstyrrelser hos Arriva var årsag til 95 aflyste tog. Banedan-marks aflysninger skyldes dels driftsforstyrrelser i infrastruktur (45tog) dels planlagte infrastrukturarbejder (680 tog). Eksterne forholdforårsagede i alt 10 aflysninger. 680 af aflysningerne var varslet over72 timer før planlagt togafgang og er alle erstattet med bus/taxa.89,6 % af alle aflysninger uanset årsag er erstattet med bus/taxa.
5. Regularitet og pålidelighed med tilhørende regulering af ve-derlag.Okt. Kvt. Jan. Kvt. Apr. kvt.200920102010Produktregularitet, procentPålidelighed, procentRegularitets- og pålidelig-hedsfaktorBod eller bonus95,599,397,9+2,5 %95,498,998,2+2,5 %97,599,498,0+2,5 %Jul. Kvt.201098,299,698,1+2,5 %
Regularitets- og pålidelighedsfaktorens konsekvens for Arriva< 95Bod 2,5 %95 – 97Neutral> 97Bonus 2,5 %
Side 2 (3)
I 3. kvartal 2010 er 97,8 % af alle planlagte Arriva-tog ankommet tiltiden (dvs. højst 4 min. og 59 sek. forsinket).
NotatJournal T450-000029Dato 11.11.2010
6. Kundetilfredshed2. halvår 1. halvår 2. halvår 1. halvår2008200920092010Kundetilfredshed, skala 1-5Bod eller bonus3,95+ 1,5 %4,04+ 2,5 %4,01+ 2,5 %4,04+ 2,5 %
Arriva har således opnået fuld bonus for kundetilfredshed i førstehalvår 2010. Kundetilfredshedsundersøgelserne for andet halvår 2010er endnu ikke gennemført fuldt ud, men i de første delundersøgelserligger Arriva på hhv. 4,01 og 4,02.
Kundetilfredshedens konsekvens for Arriva1,0 - 2,0Bod 2,5 %2,0 – 2,5Bod 1,5 %2,5 – 3,5Neutral3,5 – 4,04,0 – 5,0
Bonus 1,5 % Bonus 2,5 %
7. Arrivas overvejelser om den kommende køreplanIntet nyt. Kontrakten udløber 11. december 2010. Overvejelser omkøreplan for 2011 vedrører ny kontrakt og medtages derfor ikke inærværende status.8. Arrivas initiativer i forhold til tilbuddetIntet nyt i denne kontraktperiode.9. Andre kundevendte initiativerIntet nyt i denne kontraktperiode
Side 3 (3)