Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 4
Offentligt
897766_0001.png
897766_0002.png
897766_0003.png
NOTE ved TRU-Sekr.Medlemmer der ønsker at deltage, skal give besked til udvalgssekretariatetFra:Transportøkonomisk Forening - TØF [mailto:[email protected]]Sendt:6. oktober 2010 09:41Til:Jesper ThinghuusEmne:Havnekonference d. 16.-17. novemberØnsker du ikke nyhedsbrevet mere, så frameld dig her.Hvis du ikke ser nyhedsbrevet korrekt, så klik her.

TØF inviterer i samarbejde med Danske Havne, Danske Speditører, Danmarks Rederiforening og DI

Transport til:

Havnekonferencen 2010 - Samarbejde og Vækst i Havne

Hotel Bygholm Park, Horsens, d. 16.-17. november

PROGRAM

Aftenarrangement tirsdag d. 16. november

Kl. 18.00:Vi starter med at samles til en god middag, derefter et fagligt indslag om revision af havneloven ognedsættelse af havnelovsudvalg, mere om det senere, og så bliver der også tid til foreningsliv og engod snak.

Konference onsdag d. 17. november

Ordstyrer: Journalist Trine Sick assisteret af Ajs DamKl. 08.30:Kl. 09.00:

Ankomst, registrering og morgenmad

Velkomst

v/ Michael Svane, formand for TØF samt Uffe Steiner Jensen, formand for Danske HavneKl. 09.05:

Hvorfor anløbe danske havn?

v/ repræsentant for stort dansk rederiKl. 09.45:

Cooperation and growth in the Port of Ghent

v/ viceadministrerende direktør Peter Motier, Port of Ghent (Indlægget er på engelsk)Gent Havn har formået at tiltrække nye kunder og en kritisk masse af industriaktiviteter på havnen påtrods af en lidt ufordelagtig placering for enden af en lang adgangskanal med sluser. Gent Havn harformået at engagere lokalt erhvervsliv, borgere og myndigheder i havnens udvikling og etableret en”brok dig ikke” kultur omkring havneudvikling.Kl. 10.30:Kl. 11.00:

Pause

Skriv fremtiden!

Vi er i 2020. Medier fra ind- og udland fokuserer på, hvordan transportaktørene i Danmark har formåetat skabe mere effektiv søtransport gennem et unikt partnerskab mellem aktørerne. Vi ser tilbage på,hvad der skabte succesen – og hvordan modstanden blev overvundet.Gennemføres som en workshop i mindre grupper.Kl. 11.50:

Kommunerne er afhængige af erhverv og vækst

Derfor er kommunerne så engageret i havnene. Hvordan kan havnenes roller i kommunalerhvervspolitik og vækstpolitik styrkes?v/ Formand for Kommunernes Landsforening Jan Trøjborg, borgmester i Horsens KommuneKl. 12.10:

Frokost

Kl. 13.00:

Hvad kræves der af havnene for at sikre værditilvækst i logistikken?

v/ Direktør Jesper Bundgaard, Vendelbo Spedition A/S, Hjørring
Kl. 13.20:

Hvor kan transportkæden optimeres, og hvordan får vi flere ydelser på hylden?

v/ repræsentant for en dansk havnevirksomhed
Kl. 13.40:

Kan infrastrukturen udnyttes endnu bedre?

Køge Havn er både vådhavn ved Øresund og tørhavn ved motorvejen. Hvordan binder vi den sammeog udnytter transportklyngens rolle som samarbejdsplatform?v/ Havnedirektør Thomas Kampmann, Køge Havn
Kl. 14.00:Kl. 14.30:

Pause

Kan transportsektoren bidrage endnu mere til vækst i Danmark?

Duer forslagene fra formiddagens workshop?Resultatet af formiddagens workshop fremlægges som udgangspunkt for en debat omfremtidsmulighederne.• Kan politikere og erhvervsliv bruge transportbranchens bud på en fremtid?• Skaber det vækst og nye muligheder?• Holder det vand, så vækst i Danmark kan understøttes?• Hvordan kommer vi videre når vi går hjem fra konferencen?I dommerpanelet:Hele plenum samt ikke mindst trafikpolitisk ordfører og medlem af Folketingets Trafikudvalg KristianPhil Lorentzen (V)
Kl. 15.30:

Farvel og tak for denne gang

PRAKTISK:

Sted:

Hotel Bygholm Park, Schüttevej 6, 8700 Horsens

Tid:

Tirsdag d. 16. november kl. 18 samtOnsdag d. 17. november fra kl. 8.45 - 15.30.

Pris:

Pakke 1

- Begge dage samt middag og overnatningMedlemspris:

3.400 kr.

excl. momsØvrige: 3.900 kr. excl. moms

Pakke 2

- Konferencen onsdag d. 17. november.Medlemspris:

1.700 kr.

excl. momsØvrige: 2.200 kr. excl. momsVenligst bemærk at prisen for ikke-medlemmer tillægges 500 kr. hvilket svarer til et års medlemskab af foreningen.Indmeldelse i foreningen kan ske via webformularen påwww.toef.dk/medlemskab.

Hvis tilfældet er, at

du har brug for en anden kombination end pakkerne ovenfor , så ring til koordinator Karen Boyd iTØF-sekretariatet på 7730 3300.

Tilmelding:

Tilmelding senest fredag d. 12. november viawebformulareni konferencekalenderen.Du vil herefter modtage en bekræftelse.Modtager du ikke en bekræftelse, er det fordi din tilmelding ikke er nået frem. Kontakt venligst sekretariatet derom.

Betaling:

TØF kommunikerer udelukkende elektronisk. Derfor sender vi regninger enten via EAN-systemet eller som pdf-fil
vedhæftet e-mail. Venligst bemærk, at hvis du modtager en faktura fra TØF via e-mail, er det vigtigt at du viderebringerden til bogholderiet på din arbejdsplads.