Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 297
Offentligt
990340_0001.png
990340_0002.png
990340_0003.png
Fra:Heino Hahn [mailto:[email protected]]Sendt:29. april 2011 12:34Til:Jesper ThinghuusEmne:DF Vordingborgs Forslag til trafikudvalget
Hej Alle på borgenHåber i lige vil kikke en gang på hvordan Bane Danmark igen er ved at spildeDanske skatte kroner.
En tynd kop te er nok den bedste beskrivelse af Bane Danmarks planerog info møder.En lille fordel til pendler.11 minuttertil København fra Vordingborg.Ulemper:
Godstog hver halve time.Godstoget transportere store mægter farligt gods gennem og støj ikøbstæderne. Næstved, Vordingborg og NykøbingFMulighed for lukning af Rudolf Steiner skolen. Dette med fører måske fra flytningerfra en i forvejen trængt kommune.
Dette tilbud havde den Jyske trafik mafia aldrig købtDen Bedste løsning har Bane Danmark men ønsker ikke at benytte den, på grund afprisen er over dobbelt så dyr. Men prisen er fordi Bane Danmark ikke vil regne påomkostningerne ved Storstrømsbroen(Flaske halsen kun muligt med et spor).Broener bygget i ca. 1930 og koster enorme summer at renovere hvert år. Med de mængeraf godstog de ønsker den vej er det kun et spørgsmål om tid før den falder sammen.Så har skatteyderne spildt penge på vigespor før og efter Storstrømsbroen og en nybro over Masnedø samt mænger af støjværn.Kort fortalt er løsningen langs motorvejen over Farø det bedste. Det vil berøremindst mulige. Dette vil give en forkortet rejsetid på22 minutter for pendler,med etstop ved afkørsel 41. Samt at den nye og gamle jernbane kunne forbindes mellemafkørsel 41 og Vordingborg så går alt op i en Højer enhed ringen er sluttet.
Hvis vi kikker på fremtiden er det det eneste rigtige med en forbindelse over Farø.Under bygger riget vi Bane Danmark også slippe for forsinkelser og mangeaflysninger samt faldene antal bruger. Togene kan kører som hidtil med 160km/t.Den nye bane kan klare 250 km i timen.CO2 udledning er vel også en vigtig faktor. Med det nye system, kunne mantransportere lastbiler gennem Danmark på godstog lige som der benyttes i Tysklandog Østrig.Dette ville spare CO2 Og nedslidning af det Danske vejnet. For udanske firmaer derhar lastbiler der køre transit ville det være godt med hensyn til køre perioder. Detteville yderlig være en stor side gevinst økonomisk, som Bane Danmark ikke har ellerønsker at regne på regnet på.Motorvejs nettet vil blive belastede med mere end 500 vogntog pr døgn fra Øresundtil Rødbyhavn. Dette er ud over det antal vogntog der i forvejen køre på E45. Tal frafemern.dkHvis man ikke tænker på disse muligheder kommer der nok kæmpe udgifter tiludvidelse af motorvejs nettet.
Løsningen er på side 21 i Ved hæftet fil Fra BaneDanmarkEt godt råd til Bane Danmark, dette må være en ormer.Heino HahnSvalevej 34773 stensvedKommunalbestyrelsesmedlemDansk folkepartiVordingborg[email protected]52710191