Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 203
Offentligt
Fra:
Lars MadsenSendt:
24. februar 2011 18:12Til:
Emne:
Et ministerium som er ligeglad med god forvaltningsskik.Prioritet:
Høj
Jeg har den 23-11-2010 og igen den 29-11-2010 bedt transportministeriet svar på en rakke spørgsmål.Da jeg stadigvæk ikke havde modtaget svar efter 3 ugers tid, bad jeg folketingets ombudsmand fremskaffeet svar. Det skete med et brev til transportministeriet d. 22-12-2010. I dag har jeg endnu ikke modtagetnoget svar på henvendelsen, dette på trods af at folketingets ombudsmand igen d. 18-2-2011.På trods af dette har jeg endnu ikke modtaget noget svar på min henvendelse.De regler som gælder for god forvaltningsskik er at der hvis der kan svares i løbet af 14 dage, så svares der.Hvis der ikke kan svares, så sendes der en kvittering for modtagelse af henvendelsen og en angivelse afhvornår der kan svares.JEG HAR ENDNU INTET HØRT FRA TRANSPORTMINISTERIET.Hvordan vil I som en del af det danske folkestyre kunne forsvare denne tilsidesættelse af godforvaltningsskik? Det må være sådan at den til hver en tid siddende regering og dens minister overholderregler og love i Danmark. Min ret til at få et svar på et spørgsmål til et ministerium bliver groft krænket påsnart 3 mdr. og samtidig lader det samme ministerium hånt om gentagende henvendelser fra folketingetsombudsmand. Hvis man som borger skal blive ved med at havde tillid til folkestyret er det vigtigt at regleroverholdes og hvis der kommer henvendelser fra kontrol instanser så bliver sådanne henvendelser tagetseriøs.Jeg må kraftigt opfordre jer til at få fremskaffet et svar på mine henvendelser, og fremadrettet tage enalvorlig samtale med ministeren, så der fremadrettet sikres at ministeriet overholder reglerne for godforvaltningsskik.
Lars Madsen