Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 162
Offentligt
Kære medlemmer af TrafikudvalgetVi pendlere ved efterhånden ikke hvad vi skal gøre for at få DSB og den administrerende direktørSøren Eriksen på sporet igen og han er direkte nedladende overfor os pendlere.Vi syntes det er groft at Søren Eriksen med følge holdt charmeoffensiv i mandags ved at mødependlerne face to face. Problemet for os pendlere er, hvor mange pendlere mødte han egentligt nårhan kører rundt til forskellige stationer mellem kl. 11 og 14!!!, pendlerne kører med toget mellemkl. 6 og 9 om morgenen og mellem kl. 15 og 18 om aftenen.Vi syntes faktisk han gør os til grin ved at stå frem, storsmilende med halvtomme tog hvor der ersjov og ballade.Han skulle feks. Have været med toget i morges kl. 6.10 fra Ringsted, toget var stopfyldt da detkom til Ringsted station, så vi og dem fra Roskilde, Høje Taastrup og Valby måtte stå op hele vejenog det er desværre en daglig tilbagevendende begivenhed. Vi var mange pendlere her til morgen dermeget gerne ville have talt et par ord med Søren…Eller hvad med i går da toget skulle køre fra Borup station og de ikke kunne lukke en dør, vi holdtder i 20 minutter da det blev sagt i højtaleren at der kom et tog nu, vi kunne komme med tilRingsted og vi gik over til toget der lige kørte ind på stationen, dørene åbnede sig bare ikke, ogtoget kørte og da vi så vendte os om for at gå ind i det tog vi kom fra, var alle dørene lukket og låst,også den dør man ikke kunne lukke før!!!, vi kunne ikke banke personalet op for at komme ind. Vispildte 40 minutter på Borup station.Jeg kunne blive ved i timevis med at skrive om DSB’s fortrædeligheder, bare i sidste uge da der varledningsarbejde på Ringsted station, var der problemer hver eneste dag, selv om der var lavet ensærkøreplan, feks holdt vi sidste onsdag uden for Ringsted station i over 30 minutter fordi der varkø på Ringsted station!!!, hvilket vi ikke forstår for over halvdelen af togene var aflyst!!!Kan i ikke snart får DSB af sporene og få andre til, det kan kun gå en vej og det fremad.VI KAN BARE IKKE KLARE MED FRA DSB’S SIDE OG VORES TÅLMODIGHED ERSLUT.Jeg skriver til jer for der går mindst en måned når man klager hos DSB, hvis man overhovedet fårsvar og det er bare et standardsvar der ikke kan bruges til noget som helst.Hilsen fra en snart kommende bilist der nu vil tage bilen til og fra arbejde i København.Venlig hilsenJan SøgaardTjørnevej 164100 Ringsted2242 3004