Kulturudvalget 2010-11 (1. samling)
KUU Alm.del Bilag 103
Offentligt
970202_0001.png

Fra:

Steen Leth-Jørgensen [mailto:[email protected]]

Sendt:

10. marts 2011 16:09

Til:

Troels Christensen; Ellen Trane Nørby; Flemming Damgaard Larsen; PrebenRudiengaard; Karin Nødgaard; Pia Kjærsgaards sekretærer; Rasmus Jarlov; Per ØrumJørgensen; Simon Emil Ammitzbøll; Mogens Jensen; Lise Von Seelen; Leif Lahn Jensen;Yildiz Akdogan; Pernille Frahm; Holger K. Nielsen; Johs. Poulsen; Per Clausen

Emne:

Moms på sponsorater er ikke lige efter loven....Kære medlem af kulturudvalgetI gennem mere end 20 år har jeg arbejdet, med sport og kultur på den kommercielle sideog er nok det man vil kalder en ekspert på området. I gennem alle disse år har jeg fundetfinansiering (sponsorater) til rigtig mange forskellige sports og kultur institutioner. I altmere end 1500 sponsorater. De mest kendte er nok "guldpigerne", håndboldligaerne,Champions League håndbold, Skolernes Motionsdag, Dansk Røde Kors, Team Danmark,mv. Desuden har jeg etableret Sponsor & Event Marketing Foreningen i DMF regi ogforelæser på CBS og Syddansk universitet.I de seneste 20 år har jeg efter bedste evne forsøgt at følge alle regler og love. Problemetopstår når loven ikke er lige for alle. Problemet bliver kun endnu større nårSkatteministeriet, ikke vil (kan?) besvare mine henvendelser og give svar på f.eks.vedlagte brev.Problemet omkring ”moms på sponsorater” er et ganske alvorligt problem og man kanmeget nemt forestille sig, at alle danske sportsklubber ville reagere meget kraftigt, hvis defik at vide at nogen (almennyttige) sponsorudbydere sælger sponsorater uden moms ogde ikke selv kan.Jeg beder Kulturudvalget om at se på sagen og stiller mig gerne til rådighed for yderligereinformationer.Med venlig hilsenSteen Leth-JørgensenHøjdevang 6DK-2970 HørsholmMob + 45 20 20 13 70Skype: steenlethE-mail:[email protected]