Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10
L 24 , L 24 A , L 24 B
Offentligt
772056_0001.png
772056_0002.png
J.nr. 2009-511-0042Dato: 8. december 2009
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 24 - Forslag til Lov omændring af lov om afgift efter brændstofforbrugfor visse personbiler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love(Grøn omlægning af bilbeskatningen - II)

.

Hermed svar på spørgsmål nr. 67 af 8. december 2009. Spørgsmålet er stilletefter ønske af Jesper Petersen.
Kristian Jensen
/ Lene Skov Henningsen

Spørgsmål 67:

”I forlængelse af ministerens svar af 3. december 2009 på spørgsmål 19, hvad betyder enhyppig "kortvarig forøgelse af partikeludslippet (Blow-off)" for det pågældende filters ef-fektivitet i pct.?”

Svar:

Færdselsstyrelsen oplyser,at som oplyst i svaret på spm. 19 er der for de godkendte filtre en samlet reduktionpå 30 - 60 pct. i NDEC.Da NDEC kørselsmønstret indeholder en kortvarig høj hastighed vil målingen ogsåomfatte den eventuelle "blow-off", som filteret måtte have givet anledning til.Ordet "hyppig" er ikke brugt i svaret på spm. 19, således som spørgsmålet antyder.Jeg henholder mig hertil.
Side 2