Trafikudvalget 2009-10
L 134
Offentligt
816858_0001.png
Udkast
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
22. marts 20102010-85
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 26. februar 2010 stillet mig følgende spørgsmål 14vedrørende L 134 Forslag til Lov om anlæg af en jernbanestrækning Køben-havn-Ringsted over Køge, som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stilletefter ønske fra Per Clausen (EL).

Spørgsmål nr. 14:

"Hvordan vil ministeren sikre, at beboerne i A/B Thorvaldsminde ikke vil blivebelastet af yderligere vejstøj, af indkig fra forbipasserende trafik og at beboernevil kunne anvende udendørsarealerne uden betydelige støjgener når VigerslevAllé hæves 1,5m over det nuværende terræn."

Svar:

Vigerslev Allé hæves ikke generelt med 1,5 m, men for langt den overvejendedel forbliver den i samme højde som i dag.Den lokale hævning sker over en længde ca. 150 m fra indkørslen ved nr. 376-380 frem til mellem nr. 386 og 390 (Blok 1 og Blok 2 i AndelsboligforeningenThorvalds Minde). Vejen hæves helt lokalt ca. 1,5 m over nuværende niveau udfor krydset ved Hvidovregade og falder derfra til nuværende niveau både modøst og mod vest. Vejen bliver således kun hævet med ca. 0,5 m ud for nr. 386(Blok 1), mens den på den videre strækning ud for nr. 390, 392 og 394 (Blok2,3 og 4) og op mod Hvidovrevej ikke hæves i forhold til det nuværende niveau.På det foreliggende grundlag er der ikke grund til at tro, at beboerne bliver ud-sat for mere vejstøj end i dag. Men jeg skal henvise til, at de endelige støjbereg-ninger, som gennemføres i 2011-12, vil afklare om og i hvilket omfang, at derskal udføres dæmpning i forhold til støjgener fra vejtrafikken.Vedrørende indblik vil det kun være aktuelt ved den nye stibro. Denne vil blivekonstrueret med de nødvendige afskærmninger for at sikre at indblik til boli-gerne undgås.
Med venlig hilsen
Hans Christian Schmidt