Her har vi også stillet et ændringsforslag.
L 95 hænger jo tæt sammen med L 94, og det her handler om, at de unge, der deltager i det her nye kompetenceudvidende forløb, som L 94 altså indfører, naturligvis skal have en eller anden form for forsørgelsesgrundlag, mens de følger det her forløb.
Regeringen har dog valgt, at den ikke vil give de unge en eller anden form for forsørgelse i den periode, der går, fra man har afsluttet sin videregående uddannelse, til man starter på det her kompetenceudvidende forløb.
Jeg synes faktisk, at regeringen selv leverer argumentationen for, hvorfor det vil være naturligt, at der er en forsørgelse i den overgangsperiode, for i de svar, vi har fået under udvalgsbehandlingen, siger regeringen, at der nok ikke vil være mulighed for, at de her unge kan få kontanthjælp, fordi der ved vurderingen af muligheden for kontanthjælp vil blive set på, at der nok at tale om et sammenhængende uddannelsesforløb og ikke et afbrudt uddannelsesforløb.
Hvis der er tale om et sammenhængende uddannelsesforløb, så synes vi, at det er meget naturligt, at der også sikres et forsørgelsesgrundlag i den overgangsperiode, ligesom der f.eks.
er fra bachelor- og til kandidatuddannelse.
Så hvis regeringspartierne nærlæser de svar på vores spørgsmål, som vi har fået fra regeringen, så burde man bakke op om det ændringsforslag, som vi fra oppositionens side har stillet, hvor vi altså sørger for, at folk har et forsørgelsesgrundlag.
Ellers risikerer vi jo at stå med et forløb, som ingen rigtig vil finde attraktivt, fordi de, ved at de skal vente på at komme i gang med det forløb, ikke har et forsørgelsesgrundlag.
Det synes vi er lidt ærgerligt, og jeg synes, at man fra regeringens side skyder sig selv lidt i foden, hvis man ikke vil gå med til det her ændringsforslag.