L 210 - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 26/4-10 fra Brancheforeningen Dansk Miljøteknologi, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 2
|
Spm. om ministerens kommentar til henvendelse af 27/4-10 fra Motorhistorisk Samråd, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorfor kommuner ikke selv må beslutte at indføre miljøzoner men at det forudsætter ministerens godkendelse, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 4
|
Spm. om kravet til statslig godkendelse af miljøzoner skyldes, at regeringen ikke har tiltro til det kommunale selvstyre, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 5
|
Spm. om måling af grænseværdien for partikler i miljøzonerne, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvorfor regeringen har valgt at lade godkendelsen af en miljøzone være betinget af en overskridelse af grænseværdien, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 7
|
Spm. om, hvorfor man har valgt at lade miljøzoner være betinget af en overskridelse af grænseværdien, PM10, når der er almindelig enighed blandt forskere etc. om, at PM10 ikke er et fornuftigt mål for den sundhedsskadelige forurening med ultrafine partikler, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorfor regeringen blåstempler en dårlig teknologi i form af åbne partikelfiltre med en effektivitet på kun max 30 pct., når der findes effektive filtre med en effektivitet tæt på 100 pct., til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvorfor det ikke er befolkningens sundhed som er i centrum for lovforslaget, men derimod overholdelse af gammeldags og forældede EU-grænseværdier, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 10
|
Spm. om ministeren har kendskab til nogen nedre niveauer for forurening med ultrafine partikler, hvor der ikke længere er tale om sundhedsmæssige skadevirkninger, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 11
|
Spm. om der er nye målemetoder på vej for de ultrafine partikler, hvor man måler på antal og ikke vægt, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren vil oplyse effektiviteten af et såkaldt åbent partikelfilter under de dårligst tænkelige køremønstre, og når udledningen fra de ophobede sodpartikler medregnes, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 13
|
Spm. om baggrunden for, at ministeren vil tillade de såkaldt åbne partikelfiltre, som regelmæssigt risikerer at blæse de ophobede sodpartikler ud på én gang, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 14
|
Spm. om ministeren vil give en vurdering af det potentielle erhvervsmæssige potentiale for grønne danske virksomheder, hvis dette lovforslag vedtages, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 15
|
Spm. om, hvor de såkaldte åbne og ineffektive partikelfiltre produceres, og hvad erhvervsformålet er med dem, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 16
|
Spm. om ministeren ikke finder det beskæmmende, at det i lovforslaget fremgår, at det ingen positive konsekvenser har for erhvervslivet, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 17
|
Spm. om ministeren er bekendt med, om der findes danske producenter af henholdsvis effektive og lukkede partikelfiltre og af SCR-katalysatorer, som effektivt kan reducere NO2-forureningen?, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 18
|
Spm. om, hvordan lovforslaget hænger sammen med regeringens tanker om at gøre Danmark til en grøn vindernation, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 19
|
Spm. om teknisk bistand til ændringsforslag, hvor der fastsættes et minimumskrav til miljøzoner indeholdende krav om lukkede filtre på varebiler, SCR-katalysatorer (eller tilsvarende) på tunge køretøjer og katalysatorer på personbiler, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 20
|
Spm. om teknisk bistand til ændringsforslag, hvor kommuner med over 25.000 indbyggere gives mulighed for selv at vurdere, hvorvidt de ønsker at indføre en miljøzone, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 21
|
Spm. om der med lovforslaget bliver indført to miljøzoner, sådan at kommunerne skal søge i to omgange - henholdsvis efter de eksisterende krav til miljøzonen, og efter de nye krav der følger af lovforslaget, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 22
|
Spm. om en redegørelse for den konkrete viden og faktuelle undersøgelser om muligheden for og effekten af lukkede partikelfiltre på varebiler, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 23
|
Spm. om, hvorfor der ikke i lovforslaget er medtaget en indsats mod NO2-forurening fra tunge køretøjer, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 24
|
Spm. om beskrivelse af effekten af de såkaldte blowoff's fra de såkaldte åbne partikelfiltre, til miljøministeren
|
L 210 - spørgsmål 25
|
Spm. om ministeren kan bekræfte, at EU ikke stiller krav om overskridelse af grænseværdien for partikler, PM10, for at etablere en miljøzone, til miljøministeren
|