Trafikudvalget 2009-10
L 134
Offentligt
837147_0001.png
Udkast
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
3. maj 20102010-85
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 26. marts 2010 stillet mig følgende spørgsmål 64vedrørende L 134 Forslag til Lov om anlæg af en jernbanestrækningKøbenhavn-Ringsted over Køge, som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet erstillet efter ønske fra Per Clausen (EL).Spørgsmål nr. 64:”Ministeren bedes gøre rede for, hvordan der – med den af Trafikstyrelsenforeslåede linieføring og –design – kan opretholdes de samme veje og stier,som findes i dag, når Vigerslevvej skal hæves 1-2 meter, for atNybygningsløsningen kan passerer under vejen.”Svar:Der henvises til svar på spørgsmål 63 for så vidt angår regulering af Vigerslevvej. AtVigerslevvej hæves jævnt over en længere strækning vil ikke ændre vejens funktion,ligesom jordregulering på stedet vil sikre, at stiforløb vil kunne anlægges stort setsom i dag.Kulbanevej vil blive tilpasset til den hævede Vigerslevvej, og de øvrige mulighederfor passage af banetraceen gennem Københavns og Hvidovre kommuner vil ikkevære forringet efter anlæg af banen.Opmærksomheden henledes på, at omlægninger af Kulbanevej og Retortvej skermed udgangspunkt i forslag fra Valby Lokaludvalg og Københavns Kommune. Allede projekterede vej- og stiomlægninger er forelagt og diskuteret med de respektivevejmyndigheder.
Med venlig hilsen
Hans Christian Schmidt