Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del
Offentligt
890531_0001.png
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
16. september 2010627172010-3482
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 26. august 2010 stillet mig følgende spørgsmål 1614(TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter ønskefra Per Clausen (EL).

Spørgsmål nr. 1614:

"Ministeren bedes redegøre for plusser og minusser ved at Banedanmark be-nytter sig af henholdsvis totale eller partielle sporlukninger i forbindelse medgennemførelsen af signalprojektet."

Svar:

Jf. besvarlese af TRU 1613 forventer Banedanmark, at meget store dele af spor-arbejdet i forbindelse med signalprogrammet kan foregå om natten, hvorforbehovet for totale eller partielle sporspærringer vil være begrænset.De fordele der almindeligvis er knyttet til de nødvendige totale sporspærringerved sporfornyelsesarbejder, forventes således at være markant mindre i forbin-delse med gennemførslen af signalprogrammet, idet det er muligt at gennemfø-re store dele af arbejdet om natten.Ved at bruge sporspærringer om morgenen og aftenen kan de enkelte arbejds-sjak arbejde en fuld ”arbejdsdag” natten over og dermed opnå en effektiv ar-bejdstilrettelæggelse. Omkostningerne til erstatningsbusser forventes endvide-re at blive forholdsvis lave, fordi passagertallet på de tidligste og seneste afgan-ge er begrænset.
Med venlig hilsen
Hans Chr. Schmidt