Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del
Offentligt
878594_0001.png
Udkast
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
4. august 20102010-3175
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 9. juli 2010 stillet mig følgende spørgsmål 1415(TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter ønskefra Per Clausen (EL).

Spørgsmål nr. 1415:

"Ministeren bedes gøre rede for, hvorfor Hørsholm Kommune (P2010-3-11 -Analyse af behov for nærbusbetjening), som eneste ansøger af midler fraPassager- og Fremkommelighedspuljen, ikke bidrager til medfinansieringen afprojektet, mens alle øvrige ansøgere bidrager med fra 16-54 pct."

Svar:

Jeg har forelagt spørgsmålet for Trafikstyrelsen, der administrerer Passager-puljen og Fremkommelighedspuljen. Trafikstyrelsen har oplyst følgende:”I tildelingskriterierne for Passagerpuljen er der ikke noget krav om medfinan-siering af projekterne, men der lægges vægt på medfinansieringsgraden vedudvælgelsen af, hvilke projekter der ydes støtte til.Da projektet fra Hørsholm Kommune, "Analyse af behov for nærbusbetjening",har overholdt tildelingskriterierne for Passagerpuljen, samtidig med at densamlede ramme for Passagerpuljen ikke blev brugt i forbindelse med tildelin-gerne af 30. juni 2010, var der grundlag for at give tilskud til projektet.Udover de formelle krav forbundet med ansøgningen, kan det endvidere oply-ses, at Hørsholm Kommune og Trafikselskabet Movia selv finansierer egne ti-mer forbundet med projektet. Der er derfor en mindre medfinansiering i pro-jektet, der dog ikke fremgår af budgettet. I andre tilsvarende projekter har disseinterne timer indgået i budgettet.”
Med venlig hilsen
Hans Chr. Schmidt