Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 131

En ny analyse fra Netplan viser, at 1/3 af den del af telefonregningen, som drejer sig om samtaler, er opkaldsafgiften, og at teleselskaberne i Danmark tjener årligt 2 mia. kr. på afgiften, som der rent teknologisk ikke er nogen grund til at opkræve, da stort set al telekommunikation er elektronisk, og strømforbrug og andre omkostninger er lige store, om man laver et opkald eller ej. Vil ministeren på den baggrund tage nye initiativer for at gøre telemarkedet mere prisgennemskueligt, så forbrugeren kan træffe det bedste valg ud fra det mest oplyste grundlag, og kunne det give en fordel med mere konkurrence på telemarkedet ved mere prisgennemskuelighed?
Dato: 29-01-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 09-03-2010
Modtaget: 09-03-2010
Omdelt: 09-03-2010

ERU alm. del - svar på spm. 131 og 132, fra videnskabsministeren

Erhvervsudvalget, spørgsmål 131 og 132 med besvarelse [DOK1237692] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 29-01-2010
Modtaget: 29-01-2010
Omdelt: 29-01-2010

MFU spm. om ministeren vil tage nye initiativer for at gøre telemarkedet mere prisgennemskueligt, så forbrugeren kan træffe det bedste valg ud fra det mest oplyste grundlag, til videnskabsministeren