Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del Spørgsmål 1439
Offentligt
Transportministeren16. juli 2010
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:TRU alm. delSpørgsmål 1439
Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt der påtænkes en harmonisering af denspærretid, der gælder for brug af "mimrekortene" i hovedstadsområdetskollektive trafik, så eftermiddagens spærretid i tog ophæves, således som det ersket i busserne.Spørgsmål 1440
Ministeren bedes redegøre for, hvilke kollektive transportmidler ihovedstadsområdet, der har taget markedsandele fra bilen, og hvor store andele,det drejer sig om.Spørgsmål 1441
Ministeren bedes redegøre for, hvilke sager, der stadig verserer mellem parternei hovedstadsområdets kollektive trafik.Spørgsmål 1442
Ministeren bedes redegøre for, hvorfor der ikke gives information om alternativerejseruter ved større vedligeholdelsesarbejde af infrastrukturen, så f.eks.rejsende med cykler, barnevogne og lign., der ikke kan benytte de indsattetogbusser, mens Hillerød-linien ombygges, i stedet kan benytte Kystbanen tilSnekkersten, og dér stige om til Lille Nord mod Hillerød, hvor der kan opnåsforbindelse til byerne på Nordkysten samt til Frederiksværk-Hundested.Spørgsmål 1443
Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt den stigning i passagertallet, der er sketpå Lokalbanerne, skyldes indsættelsen af bedre materiel og flere afgange, ellerom det skyldes den vedvarende forringelse af bustrafikken i form af ruter, dernedlægges, køreplaner, der forringes mv.Spørgsmål 1444
Ministeren bedes redegøre for, hvordan den kollektive trafik blev afviklet underCOP15, med angivelse af såvel plusser som minusser.Spørgsmål 1445
Ministeren bedes redegøre for, hvilke erfaringer fra afviklingen af den kollektivetrafik i forbindelse med COP15, det vil være muligt, at bruge fremover.
side1 af 2
Spørgsmål 1446
Ministeren bedes redegøre for, i hvilket omfang pendlergrupper deltager i detløbende arbejde med takstfastsættelse og køreplanlægning i den kollektive trafiki hovedstadsområdet.Spørgsmål 1447
Ministeren bedes redegøre for, hvad et glidende takstloft indebærer for såvel detaktuelle som det fremtidige takstniveau.Spørgsmål 1448
Ministeren bedes redegøre for, hvorfor der i "Årsrapport for samarbejde ihovedstadsområdet 2009" (s. 14) henvises til Bekendtgørelse nr. 1460 af 15.december 2009, som grundlag for det "glidende takstloft", når bekendtgørelsenophæves d. 25. marts 2010, jf. Trafikstyrelsens "Bekendtgørelse omtakststigning i offentlig servicetrafik i trafikselskaber mv." af 22. marts 2010. jf.http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=130760.Spørgsmål 1449
Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt den særlige rabatordning for familier, deromtales i "Årsrapport for samarbejde i hovedstadsområdet 2009" (s. 15), vil blivegjort permanent.Spørgsmål 1450
Ministeren bedes redegøre for, hvorfor den særlige rabatordning for familier, deromtales i "Årsrapport for samarbejde i hovedstadsområdet 2009" (s. 15),begrænser sig til 2 voksne + 2 børn.Spørgsmål 1451
Ministeren bedes redegøre for, hvilke hindringer der er for at udvide ordningen tilat gælde samtlige børn i en familie.Spørgsmål 1452
Ministeren bedes redegøre for, hvor meget regeringens støtte androg til denkollektive bustrafik i henholdsvis 2001, 2005 og 2009.Spørgsmål 1453
Ministeren bedes redegøre for, hvordan midlerne fra henholdsvis passager- ogfremkommelighedspuljerne fordeler sig på hvert enkelt region resp. trafikselskab.Spørgsmålene er stillet efter ønske fra Per Clausen (EL).Svarene bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til [email protected].
På udvalgets vegne
Flemming Damgaard Larsenformand.
side2 af 2