Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del Spørgsmål 1439
Offentligt
876485_0001.png
876485_0002.png

Trafikudvalget

Til:

Dato:

Transportministeren16. juli 2010
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:TRU alm. del

Spørgsmål 1439

Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt der påtænkes en harmonisering af denspærretid, der gælder for brug af "mimrekortene" i hovedstadsområdetskollektive trafik, så eftermiddagens spærretid i tog ophæves, således som det ersket i busserne.

Spørgsmål 1440

Ministeren bedes redegøre for, hvilke kollektive transportmidler ihovedstadsområdet, der har taget markedsandele fra bilen, og hvor store andele,det drejer sig om.

Spørgsmål 1441

Ministeren bedes redegøre for, hvilke sager, der stadig verserer mellem parternei hovedstadsområdets kollektive trafik.

Spørgsmål 1442

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor der ikke gives information om alternativerejseruter ved større vedligeholdelsesarbejde af infrastrukturen, så f.eks.rejsende med cykler, barnevogne og lign., der ikke kan benytte de indsattetogbusser, mens Hillerød-linien ombygges, i stedet kan benytte Kystbanen tilSnekkersten, og dér stige om til Lille Nord mod Hillerød, hvor der kan opnåsforbindelse til byerne på Nordkysten samt til Frederiksværk-Hundested.

Spørgsmål 1443

Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt den stigning i passagertallet, der er sketpå Lokalbanerne, skyldes indsættelsen af bedre materiel og flere afgange, ellerom det skyldes den vedvarende forringelse af bustrafikken i form af ruter, dernedlægges, køreplaner, der forringes mv.

Spørgsmål 1444

Ministeren bedes redegøre for, hvordan den kollektive trafik blev afviklet underCOP15, med angivelse af såvel plusser som minusser.

Spørgsmål 1445

Ministeren bedes redegøre for, hvilke erfaringer fra afviklingen af den kollektivetrafik i forbindelse med COP15, det vil være muligt, at bruge fremover.
side1 af 2

Spørgsmål 1446

Ministeren bedes redegøre for, i hvilket omfang pendlergrupper deltager i detløbende arbejde med takstfastsættelse og køreplanlægning i den kollektive trafiki hovedstadsområdet.

Spørgsmål 1447

Ministeren bedes redegøre for, hvad et glidende takstloft indebærer for såvel detaktuelle som det fremtidige takstniveau.

Spørgsmål 1448

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor der i "Årsrapport for samarbejde ihovedstadsområdet 2009" (s. 14) henvises til Bekendtgørelse nr. 1460 af 15.december 2009, som grundlag for det "glidende takstloft", når bekendtgørelsenophæves d. 25. marts 2010, jf. Trafikstyrelsens "Bekendtgørelse omtakststigning i offentlig servicetrafik i trafikselskaber mv." af 22. marts 2010. jf.http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=130760.

Spørgsmål 1449

Ministeren bedes redegøre for, hvorvidt den særlige rabatordning for familier, deromtales i "Årsrapport for samarbejde i hovedstadsområdet 2009" (s. 15), vil blivegjort permanent.

Spørgsmål 1450

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor den særlige rabatordning for familier, deromtales i "Årsrapport for samarbejde i hovedstadsområdet 2009" (s. 15),begrænser sig til 2 voksne + 2 børn.

Spørgsmål 1451

Ministeren bedes redegøre for, hvilke hindringer der er for at udvide ordningen tilat gælde samtlige børn i en familie.

Spørgsmål 1452

Ministeren bedes redegøre for, hvor meget regeringens støtte androg til denkollektive bustrafik i henholdsvis 2001, 2005 og 2009.

Spørgsmål 1453

Ministeren bedes redegøre for, hvordan midlerne fra henholdsvis passager- ogfremkommelighedspuljerne fordeler sig på hvert enkelt region resp. trafikselskab.Spørgsmålene er stillet efter ønske fra Per Clausen (EL).Svarene bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til [email protected].
På udvalgets vegne
Flemming Damgaard Larsenformand.
side2 af 2