Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del Bilag 328
Offentligt
836549_0001.png
836549_0002.png
Fra:Transportøkonomisk Forening - TØF [mailto:[email protected]]Sendt:29. april 2010 13:48Til:Jesper ThinghuusEmne:Flextrafik - succes med konsekvenserØnsker du ikke nyhedsbrevet mere, så frameld dig her.Hvis du ikke ser nyhedsbrevet korrekt, så klik her.
Konference:
Flextrafik - succes med konsekvenser31. maj 2010 kl. 10 – 16, DSB’s kursuscenter ved Østerbro Station
Flextrafik er det nye fælles navn, som er godt på vej til at blive den landsdækkende betegnelse for koordineringen af individuelle, offentligt betaltekørselsordninger – såsom handicapkørsel, patienttransport, omsorgskørsel eller kørsel af elever til specialskoler.De seneste fire år er brugen af Flextrafik vokset markant, især efter at trafikselskaberne Movia og Sydtrafik har overført al deres individuelle kørsel til Flextrafik-konceptet.Dette har sat ekstra fokus på grænseområdet mellem bus- og taxikørsel, hvor to forskellige reguleringsformer giver administrativt besvær ogkonkurrenceforvridning. Trafikselskaberne har i årevis påpeget en række uholdbare elementer i den dobbelte lovgivning – men uden at kunne råbe politikerneop.Det typiske køretøj i Flextrafik er en liftvo gn, som enten er indregistreret som bus eller som taxa. Et stigende antal køretøjer på kontrakt for Flextrafik ogindregistreret som busser med EP-tilladelser har ifølge taxibranchen udhulet taxidækningen i landområderne. Taxibranchen foreslår derfor et komplet stop forudstedelse af EP-tilladelser til køretøjer med max 9 pladser.Busbranchen og trafikselskaberne har afvist forslaget som konkurrencebegrænsende og med den effekt, at en lang række meget kompetente busvognmænd påområdet dømmes ude af markedet.En anden kritik af Flextrafik er, at konceptet skaber et wild-west marked, hvor der mangler ordnede forhold for de ansatte chauffører med hensyn til arbejdstid,pauser og uddannelse.TØF sætter den 31. maj 2010 flextrafik og reguleringen af bus- og taxiområdet til debat. Vi forsøger at grave lidt dybere i den aktuelle markedsudvikling ogproblemerne i reguleringen i grænselandet mellem taxi- og busbrancherne.Nærmere besked vedr. program og speakers f ølger meget snart...PRAKTISK:
Tid:
Mandag d. 31. maj 2010 kl. 10 – 16.
Sted:
DSB Kursuscenter Østerport, Folke Bernadottes Allé 7, 2100 København Ø
Pris:
Medlemspris: 1.200 kr. ex. momsØvrige: 1.700 kr. ex. moms.Til orientering koster et personligt medlemskab af foreningen 500 kr. for perioden 1. april 2010 til 31. marts 2011.Indmeldelse i foreningen kan ske via webformularen påwww.toef.dk/medlemskab.
Tilmelding:
Venligst benyt webfor mularen påwww.toef.dk/konferencer.Du modtager herefter en bekræftelse i din mailboks.Hvis du ikke modtager en bekræftelse fra TØF, er din tilmelding ikke nået frem.Bemærk tilmelding senest onsdag d. 26. maj 2010.
Afmelding:
Afmelding skal ske skriftligt via mail - eller giv pladsen videre til en kollega.Sker afmelding senere end d. 19. maj refunderes 50% af prisen.Sker afmelding senere end d. 26. maj refunderes pengene ikke.
Info:
Har du brug for mere information er du velkommen til at kontakte koordinator Karen Boyd i TØF-sekretariatet på telefon 3052 0091 eller e-mail til[email protected].