Trafikudvalget 2009-10
TRU Alm.del Bilag 194
Offentligt
791916_0001.png
791916_0002.png
791916_0003.png
791916_0004.png
SICSkagen Innovations CenterDr. Alexandrinesvej 75 - DK- 9990 Skagen - Phone 45 98445713 Mob. 45 40401425Web:www.shore.dkMail:[email protected]Hr. TansportministerLars Barfoed (Personligt)Holmens Kanal 27 F1220 København KSkagen d. 28 januar 2010.Our ref. Pj/cp.Kære Lars BarfoedTak for dit brev af 26. januar 2010, hvor du oplyser at Transportministeriet ikke ønsker at gøre brugaf vort tilbud på miljøvenlig kystbeskyttelse på vestkysten.Fakta er at Kystdirektoratet benytter SIC systemet på vestkysten syd for Hvide Sande havn påVestkysten.Det er ligeledes dokumenteret at staten og kommunerne har sparret 41,4 mio.kr i finansårene 2008og 2009, idet der ikke er sandfodret i området modsætningsvis perioden fra 1983 – 2007, hvor dergennemsnitlig er sandfodret for 20,7 mio. kr. årligt
Vi ser her at Kystdirektoratet er i gang med op måling af projektområdet d. 26.januar 2010. Billedeter taget i station 2800 tirsdag d. 26. januar kl. 14.50.
Der er tale om en komplet opmåling med sødata, som udføres med Kystdirektoratet kombineretmed opmålerfartøj Digi, som ses på nedenstående billede
Det er således ukorrekt når Transportministeriet oplyser, at SIC systemet ikke benyttes påVestkysten.
Måleafstanden er 200 meter mellem målelinierne, så der kan foretages korrekte videnskabeligeberegninger modsætningsvis april og oktober kvartal 2006 og 2007, hvor Kystdirektoratet isamarbejde med professor Jørgen Fredsøe indsatte fabrikerede data, som dokumenteret idokumenterne fra sagsbehandlingen i Rådet for Videnskabelig Uredelighed.

Begæring om Aktindsigt.

Vi begærer hermed aktindsigt i rådata fra opmålingen d. 25/26/27 Januar 2010, samt rådata ogberegninger der er foretaget i perioden fra d. 8 januar 2008 og frem til dato.Vi er efterfølgende nødsaget til at foretage en kontrolopmåling udført af Carl Bro A/S efter at det erkonstateret at KDI har været uredelig med videnskabelige data.Anlægget er patentbeskyttet og det er derfor en meget en meget usædvanlig situation at enkonkurrent går og måler på vort anlæg.

Hærværk.

Det er nu dokumenteret at KDI har begået bevidst hærværk på vort videnskabelige projekt vedSkodbjerge, idet der slet ikke var noget sandfodringsbehov på strækningen Hvide Sande Årgab iprojektperioden januar 2005 – januar 2008, idet der netop var gennemført en revlefodring på600.000 kubikmeter i 2004.Vi begærer hermed aktindsigt i opmålingerne som blev udført af KDI i perioden januar 2005 tiljanuar 2008 fra station 5700 til station 5670.

Tilladelse.

Kystdirektoratet har nu givet afslag på vor ansøgning af 26. juni 2009 med den begrundelse at SICsystemet ikke virker, hvilket er usandt, idet der foreligger videnskabelig dokumentation for effektenaf SIC systemet Yamba 2000, ICS 2007, ICCE 2008.Vi skal hermed igen anmode om et møde med dig, hvor vi vil gennemgå hvorledes Kystdirektoratetsystematisk med Ministeriets accept begår hærværk på SIC anlæg i Danmark.Der er efter vor opfattelse tale om groft magtmisbrug og vi har derfor et meget stort problem, idetTransportministeriet er ankeinstans i kystbeskyttelsessager i Danmark.Vi anmoder derfor om et politisk møde, så denne problematik kan afklares, idet vi har en ankesagvedr. Gl. Skagen, som fortsat ligger uafklaret i ministeriet.MF Anita Knakkergaard vil deltage i mødet, idet Anita kan bevidne de indgåede aftaler medTransportministeren i 2004.Med venlig hilsenPoul JakobsenKopi: TrafikudvalgetMF Anita Knakkergaard