Boligudvalget 2009-10
BOU Alm.del Bilag 15
Offentligt
767513_0001.png
767513_0002.png
767513_0003.png
767513_0004.png
767513_0005.png
767513_0006.png
767513_0007.png
767513_0008.png
767513_0009.png
767513_0010.png
767513_0011.png
767513_0012.png
767513_0013.png
767513_0014.png
767513_0015.png
Byråd og KulturBoligkontoret
Rådet til sikring af borgernes ukrænkelige rettighederStolpegårdsvej 14 B – DK 2820 GentofteTlf. 3965 1643 mobil 4085 8686Hjemmeside: http//www.borgerret.org – email [email protected]Gentofte d. 27. November 2009
Til Folketingets BoligudvalgDansk-Nordisk Modstandsbevægelse skal hermed anmode Folketingets Boligudvalg om et foretræde påudvalgets møde torsdag d. 3. december 2009 kl. 13:00.Mødedeltagere: Formanden Torben Wilken (ordførende) og næstformanden Kenneth WilsonSom formand for borgerrets organisationen Dansk-Nordisk Modstandsbevægelse (DNM) skal jeg påBoligudvalgsmødet torsdag d. 3. december 2009 gøre udvalget opmærksom på den ordning som IshøjKommune har etableret med de fire Almen Nyttige boligselskaber i kommunen som ikke har andre lejeboligerend disse. Ishøj Kommune har 100% anvisningsret til samtlige lejligheder. Kommunen stiller som et afkravene, at alle voksne personer i familien skal have arbejde og skal, før mulighed for at blive optaget på enventeliste kan ske, fremlægge de seneste 3 måneders indkomst/lønsedler. Har bare én voksen person ikkearbejde eller seneste mindst 3 måders lønindkomst, bliver hele familien afvist fra at kunne komme i betragtningtil en af de ledige boliger.Det er DNM´s opfattelse, at denne aftale ikke er lovlig fordi den ikke bygger på evnen til at betale husleje, menpå helt andre ting bl.a. om alle voksne personer aktivt arbejder. Derved blander kommunen sig i privatlivetsfred og familiens egen bestemmelsesret til at afgøre, hvorfra midler til livets opretholdelse skal komme fra ogom begge ægtefæller skal arbejde eller en være hjemmegående. Denne ret er ukrænkelig. Der ligger også etsløret, men klart tilsigtet formål, at holde danske statsborgere, som ikke i mange generationer tilbage i tid erdanske statsborgere, udenfor mulighed for at få en leje lejlighed i kommunen. Dette er i strid medMenneskerettighederne og Dansk Lov om racisme. Da de Almen Nyttige boliger er skattefinansierede ogdermed ikke kommunens ejendom, kan en sådan aftale, som der er indgået i mellem Ishøj Kommune og de fireboligselskaber, efter vores opfattelse ikke være i orden.Da statsborgere fra et af de Nordiske lande, herunder også danske statsborgere, har fri ret til at bosætte sig ihvilket som helst af de fem nordisk lande og også hvor i det enkelte land, er en begrænsning som den i IshøjKommune har gennemført, i klar konflikt med denne Nordiske Folkebogførings-konvention. Retten til fribevægelighed og etablering indenfor EU-medlemslandene, som beskrevet i Direktiv 2004/38/eu og i alle EF-domstolens afgørelser på dette område, er ligeledes krænket og erklæret for ulovlig. En hver Unionsborger harret til at komme i betragtning til en ledig bolig umiddelbart. Denne garanti er givet af EU og er tiltrådt af allemedlemslandene herunder også Danmark ved Direktiv 2004/38/eu.
Byråd og KulturBoligkontoretVi skal på denne baggrund anmode Boligudvalget om at drøfte sagen og foretage de nødvendige skridt overforIshøj Kommune og andre, som har indført tilsvarende begrænsninger i, hvem der kan komme i betragtning vedudlejning af ledige boliger.Til orientering anføres her nedenfor dokumentationen for Ishøj Kommunes aftale/administration af samtligelejeboliger i kommunen.Udskrift at mødereferat fra byrådsmødet d. 2. maj 2006 kl. 16:3021. april 2006Boligkontoret/Liz
J.nr.216................100% anvisningsret til almene boliger - evaluering 2005(Åben sag)Evaluering for 2005 af kommunens 100% boliganvisning i de almeneboligafdelinger fremlægges.Ordningen trådte i kraft i perioden 15. februar – 15. marts 2005 – enboligafdeling ad gangen.Rapporten konkluderer, atdet er lykkedes at udleje alle ledige lejligheder,stort set alle nye lejere opfylder kriterierne for at styrkebeboersammensætningen,kommunens udgift til lejetab og tab ved fraflytninger er mindre endforventet,tilgangen af personer på overførselsindkomst er faldet,og at kommunen samtidig har løst sine boligsociale forpligtelser.
byr/liz
Økonomi- og Planudvalget indstiller,at rapporten tages til efterretning, og atboligafdelingerne indbydes til et møde, hvor rapporten gennemgås.Bilag:boligrapport2005.doc
Tiltrådt
Boligrapport2005.doc :100% anvisningsret til Ishøj Kommune
3
Evaluering 2005Evalueringen er opbygget således:1.2.3.Indledning / baggrund ………………………side 1Lovgrundlaget……………………………….side 2Aftaler med boligorganisationerne…………side 3herunder:- Administration- Kommunens hæftelser- Evt. lovændringer i aftalernes løbetidBoligkontoret Ishøj Kommune……………...side 5Statistik 2005……………………………..…..side 5Anvisninger fordelt på boligorganisation…. side 6Lejetab og tab ved fraflytninger………….…side 8Konklusion…………………………………...side 9
4.5.6.7.8.
1. Indledning / baggrund.Ishøj kommune og de almene boligorganisationer i kommunen har gennem en årrækkefulgt udviklingen i beboersammensætningen i de enkelte boligområder tæt.Fra midten af 1970èrne indberettede boligorganisationerne hvilke lejere de havde udlejetlejlighederne til. Indberetningerne indeholdt oplysninger om indkomstforhold ogstatsborgerskab.Siden starten af 1980érne har kommunen – i henhold til lov om almene boliger m.v., § 61– vurderet om lejerne kunne godkendes, inden boligorganisationen måtte indgålejeaftalen.Dette har betydet, at kommunen har fulgt udviklingen blandt de tilflyttende lejere, ogafvist boligsøgende, der ikke havde den nødvendige økonomi til at bo i lejlighederne.De seneste år har kommunen konstateret en stigning i antallet af personer påoverførselsindkomst fra andre kommuner, som søgte om godkendelse til lejligheder iIshøj Kommune.Der blev givet afslag på en række af disse ansøgninger, men Det Sociale Nævn gav ikkekommunen medhold i disse afslag, og anmodede derfor kommunen om at revurdereafgørelserne. Dette resulterede i, at en række personer på overførselsindkomst tilflyttedeIshøj.Princippet om, at boligorganisationerne skal udleje til lejerne efter medlemsnummer, ogde begrænsede muligheder ved anvendelsen af godkendelsesordningen gav således ikkeden ønskede effekt med at styrke beboersammensætningen i boligområderne.
4
Særligt i forbindelse med renoveringen af Vejleåparken, har vi fulgt udviklingen i antalletaf opsigelser/fraflytninger. Antallet har været stigende i forhold til de tidligere år, hvilketer helt naturligt i en byggeperiode. En anden årsag var også de nye og billigerefinansieringsmuligheder for ejerboliger.Det blev samtidig konstateret, at der var mange personer på overførselsindkomst påAAB´s ventelister til en ledig bolig.I Vildtbanegård og Gadekæret kunne man spore samme tendens som i Vejleåparken, dog imindre omfang.På den baggrund indledtes ultimo 2004 forhandlinger med Arbejdernes Andels-Boligforening (del af Vejleåparken), Det sociale Boligselskab, Vildtbanegård ogVridsløselille Andelsboligforening (Gadekæret) om at kommunen skulle overtage 100% afanvisningen af boligerne, med det formål at styrke beboersammensætningen.Ishøj Kommune har siden 1. februar 1997 haft 100% anvisning i Ishøj Boligselskab (del afVejleåparken).Lignende ordning anvendtes allerede med stor succes, både i Albertslund, Hvidovre,Brøndby og Greve kommuner.
2. Lovgrundlaget.Aftalerne om 100% anvisning til kommunen, er indgået efter almenlovens § 59, stk. 2,med det formål, at beboersammensætningen i de enkelte boligafdelinger skal styrkes.
3. Aftaler med boligorganisationerne.Aftalerne er forhandlet mellem og godkendt af boligorganisationerne og Ishøj Byråd iperioden december 2004 til februar 2005. Den kommunale boliganvisning blev herefteriværksat i perioden 15. februar 2005 til 15. marts 2005 i en boligafdeling af gangen.Aftalerne er indgået for en 4-årig forsøgsperiode, og de skal evalueres hvert år. Dennerapport er første evaluering.Aftalerne er principielt enslydende for de 4 boligorganisationer i kommunen, idet aftalenmed Ishøj Boligselskab blev fornyet, samtidig med indgåelsen af aftalerne med de 3andre boligorganisationer.Aftalerne indeholder en beskrivelse af forretningsgangen ved anvisningen. IshøjKommune finder lejerne til de ledig boliger, og boligforeningerne/boligselskaberneudfærdiger lejekontrakt, opkræver husleje, inddriver skyldig husleje ogfraflytningsregninger m.v..Som anført er formålet med ordningen at styrke beboersammensætningen i de enkelteboligafdelinger.
5
Alle udlejninger sker efter en individuel vurdering. Som vejledning til de boligsøgendehar Byrådet fastsat, at såfremt ansøgeren opfylder et af nedenstående kriterier vilansøgeren efter kommunens opfattelse medvirke til at styrke beboersammensætningen:Unge (18-25 år) i kommunen, der i forbindelse med start på arbejde elleruddannelse ønsker at flytte hjemmefra.Unge (18-25 år) som ønsker at flytte tættere på en uddannelsesinstitution iregionen.Personer/familier i kommunen, der kan dokumentere lønindtægt i min. 3 mdr., ogsom er kommet i bolignød på grund af eksempelvis skilsmisse eller lignende.Personer/familier, der kan dokumentere lønindtægt i min. 3 mdr., som ønsker atflytte til kommunen, f.eks. på grund af jobskifte eller lignende.Pensionister, unge og ældre (f.eks. efterlønsmodtagere) der ved hussalg ikommunen ønsker at flytte til en mere ældreegnet bolig.Folkepensionister/personer på efterløn el. lign. som ønsker at bo tættere på børn iIshøj.Personer i kommunen, der modtager overførselsindkomster, og som ønsker sig enmindre og billigere lejlighed.Personer i kommunen, der på grund af sygdom (det kan være tilskadekomst,astma, m.v.) får behov for anden bolig.
Lejlighederne udlejes fortrinsvis til personer, hvor de voksne i husstanden er i arbejde oghar været det gennem længere tid, samt hvor alle i husstanden har et stabilt boligmønster.Årsagen til et eventuelt hyppigt flyttemønster vurderes konkret. Hvis et hyppigtflyttemønster f.eks. er forårsaget af flytninger som følge af ansættelser i særlige jobsbetragtes forudsætningen for at opnå en lejlighed, som opfyldt. Hvis flytningerne skyldesmanglende betaling af husleje el.lign., betragtes forudsætningerne for at opnå en nylejlighed, ikke som opfyldt.Bytning efter lov om leje af almene boliger § 69 mellem 2 lejemål er ikke omfattet af denkommunale anvisning, idet der ikke fremkommer et ledigt lejemål. Tilflyttere fra andrekommuner skal godkendes via godkendelsesordningen.Fortrinsretten på oprykningsventelisten bibeholdes, således at lejerne i boligselskabetfortsat har oprykningsret indenfor afdelingerne jf. § 9, stk. 2 i udlejningsbekendtgørelsen(bekendtgørelse nr. 513 af 24. juni 2002). I henhold til bekendtgørelsens § 8, nr. 3, træderfortrinsretten jf. § 7 først i kraft efter en karenstid på 2 år, hvilket betyder, at lejeren førstefter botid på 2 år kan få tilbudt en anden bolig i boligorganisationen.Kommunen skal dog godkende indgåelse af lejemål, såfremt lejeren flytter til enstørre/dyrere bolig.Reglerne om boligstørrelse og rumantal i forhold til husstandens sammensætning jf., § 1,stk. 4 sidste punktum i udlejningsbekendtgørelsen, kan fraviges, således at enlige, par udenbørn og husstande med børn, sidestilles ved udlejning af alle boligstørrelser.Herudover er det aftalt, at op til 25% af de ledige boliger fortsat udlejes til personer ikommunen evt. med en støtteskrivelse fra Social- og Sundhedsforvaltningen i Ishøj, tilløsning af boligsociale opgaver
6
AdministrationAdministrationen af anvisningsordningen sker således:1. Alle boligsøgende henvises til Ishøj Kommunes Boligkontor2. Meddelelse om hver 4. ledig lejlighed sendes direkte til Ishøj Kommune.3. Øvrige ledige lejligheder sættes i internt opslag (i 1 uge) i boligafdelingen. Hvislejligheden ikke søges internt, overgår anvisningen af en lejer til boligen tilkommunen.4. Boligforeningen oplyser udlejningsdato og frigørelsesdato.5. Boligtilbuddet fremsendes til Ishøj Kommunes Boligkontor6. Kommunen kontakter en boligsøgende og tilbyder lejligheden, og giver oplysningom at aftale om fremvisning af lejligheden kan træffes med boligorganisationen.7. Når kommunen har udvalgt en lejer til den ledige bolig, men inden endelig acceptgives til lejeren, retter Ishøj Kommune henvendelse til boligorganisationen, for atundersøge om den pågældende person/familie har et udestående medboligorganisationen fra et evt. tidligere lejemål.8. Boligforeningens besvarelse heraf skal afgives hurtigst muligt og senest næstearbejdsdag.9. Når kommunen herefter har anvist en boligsøgende en ledig lejlighed, underrettesboligorganisationen herom, og boligorganisationen foretager herefter normalprocedure med hensyn til udarbejdelse af lejekontrakt mv.10. Såfremt den boligsøgende ikke inden 8 dage underskriver lejekontrakten,underrettes Ishøj Kommune, der herefter anviser en ny lejer til lejemålet.
Kommunens hæftelser.Kommunens hæftelser følger de bestemmelser, der fremgår af lov om almene boliger m.v.med tilhørende bekendtgørelser og vejledninger. Såfremt disse bestemmelser ændresgenforhandles aftalen.Ishøj Kommune dækker således følgende:Husleje for en ledig lejlighed, dog først efter at lejligheden er fraflyttet og klar tilindflytning. Det er en forudsætning for kommunens betaling af huslejetab, at IshøjKommune har haft mindst en måned til at udleje lejligheden. Bådeboligorganisationen og kommunen skal fremme genudlejningen mest muligt,
7
således at fraflytter ikke belastes unødigt med leje i opsigelsesperioden ogboligorganisationen risikerer tab ved fraflytning.Istandsættelsesudgift for beboere anvist af Ishøj Kommune, såfremt dette ikkebliver betalt af fraflytter. Boligorganisationerne skal forfølge krav mod fraflyttereeffektivt. Kommunen skal honorere boligorganisationens istandsættelsesudgift nårder foreligger insolvenserklæring i fogedretten eller kravet ved fraflytters dødeller gældssanering er konstateret uerholdeligt. Kommunen kontaktes indenkravet sendes til advokat for en drøftelse af, om kravet skal forfølges, eller omkommunen ønsker af afregne uden yderligere forfølgelse af kravet.Leje for evt. uudlejede boliger, jfr. ovenfor under punkt 1.
Boligorganisationen kontakter Ishøj Kommune umiddelbart efter synet af en fraflyttetlejlighed, såfremt beløbet vurderes at overstige indskuddet med kr. 30.000.Lejetab for uudlejede boliger opgøres kvartalsvis bagud, og afregnes senest 1 måned efterkvartalets udløb.Evt. lovændringer i aftalernes løbetid:Såfremt der sker ændringer i det ved aftalens indgåelse gældende lovgrundlag, oglovændringen vil betyde, at en af parterne bliver stillet ringere end forudsat ved aftalensindgåelse, drøftes aftalens indhold mellem parterne.Såfremt lovændringen vil medføre dokumenterbare økonomiske forandringer for den enepart, kan denne part forlange at blive stillet som forventet ved aftalens indgåelse, ellerforlange at aftalen bringes til ophør snarest muligt.Ved andre forandringer i lovgrundlaget, ændres aftalens indhold, således at aftalen tilenhver tid overholder det gældende lovgrundlag.
4. Boligkontoret.Ishøj Kommunes Boligkontors bemanding er 3 fuldtidsstillinger, hvoraf ca. ½ stillinganvendes til det kommunale tilsyn med boligorganisationerne. Boligkontoret blev udvidetmed 2 stillinger i forbindelse med anvisningsordningens igangsætning.Antallet af ekspeditioner på Boligkontoret fremgår af bilag 3.Det fremgår af statistikken af der har været ca. 11.000 ekspeditioner på et år. Heraf harder været ca. 6.000 telefoniske henvendelser og ca. 5.000 personlige henvendelser.
5. Statistik.Til denne rapport er vedhæftet følgende statikmateriale:
8
Bilag 1:Statistik over tilflyttere ogfraflyttere i de 4 boligorganisationerBilag 2:Statistik over udviklingen af personer på overførselsindkomstBilag 3:Statistik over antal ekspeditioner på Boligkontoret
Når Danmarks Statistik til efteråret kan opgøre det statistiske materiale for de enkelteboligafdelinger for 2005, vil der blive udarbejdet et tillæg til denne rapport, hvor der kanske en sammenligning med de tidligere år i boligafdelingernes befolkningssammensætning- herunder en sammenligning med gennemsnitsindkomsterne for de nuværende lejere.Nedenfor har det kun været muligt at foretage en sammenligning mellem den tilflyttende ogfraflyttende lejer for de lejemål der har skiftet lejer i 2005. Denne sammenligning erforetaget manuelt i hver enkelt sag.
6. Anvisninger i 2005 - fordelt på boligorganisation.Det skal nævnes at indkomsten for tilflyttere er dokumenteret ved indflytningen, altså en2005-indtægt, hvorimod indkomsten for fraflyttere er hentet fra fraflytternes årsopgørelsefor 2004.AAB-Vejleåparken.Bebyggelsen består af 1240 lejligheder, 13 nye tagboliger, 42 nye ældreboliger (itagetagen) og 298 ungdomsboliger efter renoveringen (heraf 48 nye ungdomsboligerlangs Ishøj Boulevard).Kommunen har anvist lejere til 275 boliger i 2005Gennemsnitshusstandsindkomst på anviste tilflyttere var på kr. 332.642,- oggennemsnitsindkomsten for fraflytterne var på kr. 266.942,-. En gennemsnitsstigning påkr. 65.700,-eller 24,6%..41 personer med anden etnisk baggrund er tilflyttet og 40 personer med anden etniskbaggrund er fraflyttet i 2005.Ud af de anviste lejere var der 12 på kontanthjælp, heraf er 11 anvist via socialstøtteskrivelse (alle Ishøj borgere)Der har været 56 interne flytninger, heraf har kommunen godkendt de 49 flytninger, fordilejeren er flyttet til en større/dyrere bolig.I 2004 anviste kommunen 45 boliger og 155 på godkendelsesordningen. Der blev givet45 afslag.
Det sociale Boligselskab, Vildtbanegård :Bebyggelsen består af 3 afdelinger med i alt 1.875 lejligheder.
9
Kommunen har anvist lejere til 149 boliger.Gennemsnitshusstandsindkomst på anviste tilflyttere var på kr. 282.554,- oggennemsnitsindkomsten for fraflytterne var på kr. 280.691,-. En gennemsnitsstigning påkr. 1.863,- pr. husstand eller 0,7%..24 personer med anden etnisk baggrund er tilflyttet og 20 personer med anden etniskbaggrund er fraflyttet i 2005.Ud af de anviste lejere var der 10 på kontanthjælp, heraf er 7 anvist via socialstøtteskrivelse (alle Ishøj borgere).Der har været 97 interne flytninger, heraf er de 56 godkendt i kommunen, fordi lejeren erflyttet til en større/dyrere bolig.
I 2004 anviste kommunen 70 boliger og 150 på godkendelsesordningen. Der blev givet12 afslag.Vridsløselille Andelsboligforening - Gadekæret :Bebyggelsen består af 561 lejligheder og 113 supplementsrum.Kommunen har anvist 95 boligerGennemsnitshusstandsindkomst på anviste tilflyttere var på kr. 326.141,- oggennemsnitsindkomsten på fraflytterne var på kr. 304.242,-. En gennemsnitsstigning påkr. 21.899,- pr. husstand eller 7,2%.1 person med anden etnisk baggrund er tilflyttet og 6 personer med anden etniskbaggrund er fraflyttet i 2005.Der er anvist 4 boliger via social støtteskrivelse (alle Ishøj borgere), heraf var de 3 påkontanthjælp.Der har været 23 interne flytninger, heraf er de 7 godkendt i kommunen, fordi lejeren erflyttet til en større/dyrere bolig.I 2004 anviste kommunen 25 boliger og 150 på godkendelsesordningen. Der blev givet20 afslag.
Ishøj Boligselskab -Vejleåparken og Søvej Huse:Bebyggelsen består af 232 lejligheder og 87 ungdomshybler. Søvejs Huse består af 42lejligheder.Kommunen har anvist 80 boliger
10
Gennemsnitshusstandsindkomst på anviste tilflyttere var på kr. 264.748,- oggennemsnitsindkomsten på fraflytterne på kr.306.510,-. En gennemsnitsnedgang på kr.41.762,- pr. husstand, 13,6%8 personer med anden etnisk baggrund er tilflyttet og 6 personer med anden etniskbaggrund er fraflyttet i 2005.Der er anvist 7 boliger via social støtteskrivelse (alle Ishøj borgere), heraf var de 5 påkontanthjælp.Herudover har kommunen godkendt 1 intern flytning, hvor lejerne er flyttet til etstørre/dyrere lejlighed.I 2004 anviste kommunen 75 boliger. Der blev givet 0 afslag.
7. Lejetab og tab ved fraflytninger:AAB -Vejleåparken.Lejetab i AAB-Vejleåparken i 2005 er opgjort til kr. 220.456,-Det store lejetab hos AAB skyldes, at Boligkontoret i april 2005 ekstraordinært modtog47 ledige boliger (4 og 5 rums) til anvisning, og i maj 2005 ekstraordinært modtog 51ledige boliger (heraf 38 ungdomsboliger) og i september 2005 ekstraordinært modtog 64boliger (heraf 50 ungdomsboliger).Det kan konstateres, at det er vanskeligt at udleje de ikke renoverede lejligheder,hvorimod der er efterspørgsel på de renoverede boliger.Tab ved fraflytning i 2005: kr. 89.262,92Det sociale Boligselskab, Vildtbanegård :Lejetab i Vildtbanegård i 2005 er opgjort til kr. 0,-Tab ved fraflytning i 2005: 0,-Vridsløselille Andelsboligforening - Gadekæret :Lejetab i Gadekæret i 2005 er opgjort til kr. 18.051,63Tab ved fraflytning i 2005: kr. 16.473,30Ishøj Boligselskab -Vejleåparken og Søvej Huse:Lejetab i Ishøj Boligselskab -Vejleåparken og Søvej Huse i 2005 er opgjort til kr.41.533,-Lejetabet har primært været på Søvej Huse.Tab ved fraflytning i 2005: kr. 23.907,92
11
I alt:Det samlede lejetab har i 2005 udgjort kr. 280.041,-. Der var skønsmæssigt forventet etlejetab på kr. 350.000,-.De samlede udgifter til tab ved fraflytninger har udgjort kr. 129.644. Der varskønsmæssigt forventet tab på kr. 150.000,-.Der er p.t. ingen tomme boliger med lejetab.
8. Konklusion:Det kan konkluderes, at Boligkontoret har udført den pålagte opgave fuldt udtilfredsstillende, og atdet er lykkedes at udleje alle ledige lejlighederstort set alle nye lejere opfylder kriterierne for at styrke beboersammensætningenkommunens udgift til lejetab og tab ved fraflytninger er mindre end forventettilgangen af personer på overførselsindkomst er faldet i 2005og at kommunen samtidig har løst sine boligsociale forpligtelser
Opgavens omfang har været større end forventet, hvorfor personalet på Boligkontoret p.t.er udvidet med en 20-timers studentermedhjælper. Det må forventes at denne udvidelsebliver permanent.
Liz ClausenAnders Hvid Jensenvicekommunaldirektør
leder af boligkontoret
12
Bilag 1
AAB
TilflytterFraflytterÆndring
Gns.Gns.antalantalGns. voksne børn pr.Ud-Gns.Indkomstrum pr. lejl. lejlighed Dansk lænding pr. husstandLøn Overf.3,61,50,991,041,0 kr. 332.641,60 116,012,03,61,61,279,040,0 kr. 266.941,56 91,033,00,10,0-0,212,01,0kr. 65.700,0425,0-21,0
Pen-sion10,014,0-4,0
Flyttet til/ Flyttet til/ Flyttetfrafra alm.til/fraA-ejerbolig i bolig iandenkasse SUIshøjIshøj kommune11,0 10,028,045,056,054,07,01,059,060,0-43,03,027,0-14,0-4,0
Vildtbanegård
TilflytterFraflytterÆndring
2,92,90,0
1,31,4-0,1
0,70,9-0,2
92,097,0-5,0
23,020,03,0
kr. 282.553,77 99,0kr. 280.690,76 101,0kr. 1.863,00-2,0
9,016,0-7,0
7,09,0-2,0
6,043,0-37,0
6,06,00,0
21,07,014,0
64,052,012,0
29,053,0-24,0
Vangadekæret
TilflytterFraflytterÆndring
3,73,70,0
1,41,40,0
1,11,10,0
56,050,06,0
1,04,0-3,0
kr. 326.141,46kr. 304.242,33kr. 21.899,12
48,04,044,0
2,0 8,07,0 19,0-5,0 -11,0
4,01,03,0
6,03,03,0
14,024,0-10,0
24,025,0-1,0
18,00,018,0
Ishøj Boligslesk.TilflytterFraflytterÆndring
3,03,10,0
1,31,5-0,2
0,60,7-0,1
33,037,0-4,0
8,06,02,0
kr. 264.747,76kr. 306.509,63-kr. 41.761,88
27,032,0-5,0
5,09,0-4,0
7,08,0-1,0
1,010,0-9,0
2,01,01,0
8,02,06,0
20,020,00,0
13,017,0-4,0
TOTAL
TilflytterFraflytter
3,33,3
1,41,5
0,80,9
68,065,8
18,3 kr. 301.521,1417,5 kr. 289.596,07
290228
2865
3250
22108
2417
17,88,5
38,339,0
29,032,5
13
Ændring
0,0
-0,1
-0,1
2,3
0,8
kr. 11.925,07
62,0
-37,0 -18,0
-86,0
7,0
9,3
-0,8
-3,5
14
Bilag 2KontanthjælpsmodtagereTotalFleks- /SkånejobTotalIntegrationspersonerTotalRevalideringspersonerTotalEnkeltydelser(eks. Medicin, lån til bolig, m.v.)TotalI Alt20042005Tilgang Afgang Balance Tilgang Afgang Balance465475-10436482-4620042005Tilgang Afgang Balance Tilgang Afgang Balance3915243732520042005Tilgang Afgang Balance Tilgang Afgang Balance594316346-43
20042005Tilgang Afgang Balance Tilgang Afgang Balance3553-182426-2
20042005Tilgang Afgang Balance Tilgang Afgang Balance247845319905-72-60115615218804-103-189
15
Bilag 3
Boligkontoret telefon og personlige ekspeditioner.År2005UgeTlf. Eks199820922172229123722472258226792789285229683087318432583382341153536373839404142434445464748495051Total152200141167141155132127115144125139140173941321433713ÅrUge1234567891011121314152006Tlf. Eks171129215150143171156164148188178133168115812310
Pers. eksp.I alt201299183275201273245336186258185257139221174253146235135187125193991861222061291871672498319874679086898253736153536074687866743721
Pers. Eksp.926510171895886666410399858970521190
I alt2631943162212322292422302122912772182571851333500
226Total267231253230237185200176197178199214241172198217
7434 TOTAL for perioden
10934