Tak. Jeg takker også for, at ministeren trods alt anerkender, at der er et problem her. Men at trække sagen i langdrag og vente på kommissioner og på, at politikere sætter sig sammen, er jo en skandale. Når nu man ved, som ministeren klart påpeger, at det hjalp at lave et ekstra spor i sydgående retning, hvorfor har man så ikke lavet det tredje spor, da man byggede den her bro? Man fik endda en ekstra chance, fordi man var så uheldig, at den faldt sammen igen.
Det er jo helt skørt. Der er jo ingen mennesker, der kan forstå sådan en molbohistorie, forstå, at man, når man ved, at det ville være noget, der virkede, så ikke etablerede det, samtidig med at man alligevel var i gang med det vejarbejde, som generede alle trafikanterne i næsten 2 år. Jeg forstår simpelt hen ikke, hvorfor man ikke allerede har lavet det, når nu man ved, at det virker.
Så er det, jeg siger, at løsningen jo kunne være, hvilket ministeren i øvrigt selv har været ude med, at man overvejede at spørge: Jamen kan man så ikke køre i nødsporet for at løse nogle af de her trængselsproblemer? Der er i forvejen ingen nødspor i tunnellen, og det, der her tales om, er 200-300 m og det ville altså - især i spidsbelastningssituationer - gøre, at trafikken kunne glide meget lettere. For hver eneste dag ser vi, at der især omkring fyraften og i morgentrafikken er rigtig store problemer på det sted. Så jeg kan simpelt hen ikke se, hvorfor ministeren nøler. Se at komme i gang. Det ville være mit råd til transportministeren.