Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del
Offentligt
Udkast
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
8. juni 2009845513004-u18-001059
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 14. maj 2009 stillet mig følgende spørgsmål 909(TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter ønskefra Per Clausen (El).Spørgsmål nr. 909:
" I besvarelse af TRU alm. del - spm. 695 anfører ministeren, at "både Trafik-styrelsen og Banedanmark allerede er opmærksomme på at koordinere fornyel-ses- og anlægsarbejder", hvilket vil give en mere smidig og effektiv arbejdspro-ces, der tillige rummer muligheder for at kunne reducere det samlede omkost-ningsniveau, hvilket også underbygges af svar på TRU alm. del - spm. spm.582, og ministeren bedes derfor i forlængelse heraf gøre nærmere rede for,hvorfor en sådan koordination på Sydbanen ikke omfatter anlæg af - eller for-beredelser dertil - af stationer i henholdsvis Herlufmagle, Næstved Syd, Lov,Klarskov samt Nykøbing F Nord, jf. svar på TRU alm. del - spm. 697-701."Svar:
En koordination af fornyelses- og anlægsarbejder er naturlig, hvor der i øvrigter planer om at gennemføre begge dele. På Sydbanen koordineres fornyelsesar-bejder således med ændringer på Glumsø og Lundby stationer, samt tiltag til atforøge hastigheden på strækningen.For så vidt angår de i spørgsmålet nævnte lokaliteter, foreligger der ikke planerom anlægsarbejder, som fornyelsesarbejderne kan koordineres med.
Med venlig hilsen
Lars Barfoed