Miljø- og Planlægningsudvalget 2008-09
MPU Alm.del
Offentligt
EUT/S S23404/12/2009335066-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
1/4
DK-København: Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
2009/S 234-335066
UDBUDSBEKENDTGØRELSE
Tjenesteydelsesaftale
DEL I: ORDREGIVENDE MYNDIGHED
I.1)NAVN, ADRESSER OG KONTAKT(ER):
Miljøministeriet, By og Landskabsstyrelsen, Haraldsgade 53, Kontakt: By- og Landskabsstyrelsen, Att. LisMorthorst Munk, DK-2100 København Ø. Tlf. +45 72544918. E-post:[email protected].Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed:www.blst.dk.Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Miljøministeriet, By- og Landskabsstyrelsen,Haraldsgade 53, Kontakt: By- og Landskabsstyrelsen, Att. Lis Morthorst Munk, DK-2100 København Ø. Tlf.+45 72544918. E-post:[email protected].Internetadresse (URL):www.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede
dialog og et dynamisk indkøbssystem) kan fås ved henvendelse til:
Miljøministeriet, By- ogLandskabsstyrelsen, Haraldsgade 53, Kontakt: By- og Landskabsstyrelsen, Att. Lis Morthorst Munk, DK-2100København Ø. Tlf. +45 72544918. E-post:[email protected].Internetadresse (URL):www.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til:
Se under kontakt(er) ovenfor.I.2)DEN ORDREGIVENDE MYNDIGHEDS ART OG HOVEDAKTIVITET(ER):
Ministerium eller anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokaleafdelinger.Generelle offentlige tjenester.Miljø.Den ordregivende myndighed køber på vegne af andre ordregivende myndigheder: nej.
DEL II: KONTRAKTENS GENSTAND
II.1)BESKRIVELSE
II.1.1)II.1.2)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
By- og Landskabsstyrelsens Referencelaboratorium for Kemiske Miljømålinger.Kontrakttype og udførelses- eller leveringssted:
Tjenesteydelser.Tjenesteydelseskategori: nr. 12.Hovedudførelsessted: Danmark.NUTS-kode: DK0.Bekendtgørelsen vedrører:
En offentlig kontrakt.Oplysninger om rammeaftalen:
Kortfattet beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/ene:
Formålet med opgaven er at indgå en kontrakt om at være referencelaboratorium på området kemiskemiljømålinger for By- og Landskabsstyrelsen. Der er tale om en sammenlægning af By- og LandskabsstyrelsensDe Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende1/4
II.1.3)II.1.4)II.1.5)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335066-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
2/4
eksisterende to referencelaboratorier til ét samlet, henholdsvis Referencelaboratorium for Miljøfremmedestoffer (organiske analyser) og Referencelaboratorium for Kemiske Miljøanalyser (uorganiske analyser, generelvandkvalitet mv.). Kemiske Miljøanalyser Referencelaboratoriet dækker vandige prøver (drikkevand, grundvand,fersk og salt overfladevand, spildevand, perkolat mv.) og fast prøver (jord, sediment, slam, biota mv.). For dissemiljøprøver dækker referencelaboratoriet organiske og uorganiske analyser, analyser for generel vandkvalitetmv. og prøvetagning. Opgaven består i at rådgive styrelsen. Rådgivningen forudsætter ofte, at der gennemføresdokumenterende laboratorieundersøgelser. En hovedopgave er at yde faglig bistand til styrelsens dagligeadministration og revision af Miljøministeriets bekendtgørelsen om kvalitetskrav til miljømålinger udført afakkrediterede laboratorier, certificerede personer m.v.Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.II.1.6)II.1.7)II.1.8)II.1.9)II.2)II.2.1)CPV-Klassifikation (Common Procurement Vocabulary):
90721000.Er dette udbud omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb:
Ja.Opdeling i delaftaler:
Nej.Alternative tilbud vil blive taget i betragtning:
Nej.ORDRENS MÆNGDE ELLER OMFANG
Samlet mængde eller omfang:
Kontraktens samlede omfang er maksimalt 4 550 000 DKK excl. moms, fordelt med maksimalt 650 000 DKK i2010 og maksimalt 1 300 000 DKK årligt i 2011, 2012 og 2013.Anslået værdi ekskl. moms: 4 550 000,00 DKK.Optioner:
Nej.KONTRAKTENS VARIGHED ELLER FRIST FOR DENS OPFYLDELSE:
Begyndelses: 1.7.2010. færdiggørelse: 31.12.2013.
II.2.2)II.3)
DEL III: JURIDISKE, ØKONOMISKE, FINANSIELLE OG TEKNISKE OPLYSNINGER
III.1)BETINGELSER I KONTRAKTEN
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Andre særlige vilkår, som gælder for opfyldelse af kontrakten:
Nej.BETINGELSER FOR DELTAGELSE
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende2/4
III.1.2)
III.1.3)
III.1.4)III.2)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335066-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
3/4
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller
handelsregister:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der henvises til detsamlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Økonomisk og finansiel kapacitet:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der henvises til detsamlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Teknisk kapacitet:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påwww.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.Reserverede kontrakter:
Nej.SPECIFIKKE VILKÅR FOR TJENESTEYDELSESKONTRAKTER
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession:
Nej.Juridiske personer bør anføre navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre
kontrakten:
Ja.
III.2.2)
III.2.3)
III.2.4)III.3)III.3.1)III.3.2)
DEL IV: PROCEDURER
IV.1)TYPE PROCEDURE
IV.1.1)IV.1.2)IV.1.3)IV.2)IV.2.1)Type procedure:
Offentlig.Begrænsning af det antal økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud eller deltage:
Reduktion af antallet af økonomiske aktører i forbindelse med forhandlingerne eller dialogen:
TILDELINGSKRITERIER
Tildelingskriterier:
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier:1. Kvaliteten af den tilbudte ydelse. Vægtning: 50.2. Kvalifikationerne af det tilbudte team. Vægtning: 40.3. Pris. Vægtning: 10.Der vil blive anvendt elektronisk auktion:
Nej.ADMINISTRATIVE OPLYSNINGER
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
BLS-403-00072.Forudgående offentliggørelser om samme kontrakt:
Nej.Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
Skal der betales for dokumenterne: nej.Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
25.2.2010 - 12:00.De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende3/4
IV.2.2)IV.3)IV.3.1)IV.3.2)IV.3.3)IV.3.4)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335066-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
4/4
IV.3.5)IV.3.6)IV.3.7)IV.3.8)
Frist for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte kandidater:
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk.Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
Periode i måneder: 3 (fra datoen for modtagelse af tilbuddene).Fremgangsmåden ved åbning af bud:
Dato: 25.2.2010 - 12:05.Sted: By- og Landskabsstyrelsen.Personer, der må være til stede ved åbningen af bud: nej.
DEL VI: SUPPLERENDE OPLYSNINGER
VI.1)ER DER TALE OM GENTAGNE OFFENTLIGE INDKØB:
Nej.VI.2)VI.3)VI.4)VI.4.1)VEDRØRER KONTRAKTEN ET PROJEKT/PROGRAM, DER FINANSIERES AF FÆLLESSKABSMIDLER?:
Nej.YDERLIGERE OPLYSNINGER:
Læs om udbuddet på By- og Landskabsstyrelsens hjemmeside på adressen:www.blst.dk/Styrelsen/Udbud/.KLAGEPROCEDURER
Organ med ansvar for klageprocedurerne:
Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Kampmannsgade 1, DK-1780 København V. Tlf. +4533307700. Internetadresse (URL):www.klfu.dk.Fax +45 33307600.Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark.Indgivelse af klager:
Præcise oplysninger om frister for indgivelse af klager: Der er ingen lovbestemte frister for indgivelse af klager tilKlagenævnet for Udbud. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftligtunderrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet. Klagenævnet harikke nogen e-mailadresse.Tjeneste, hvor der kan indhentes oplysninger om indgivelse af klager:
Konkurrencestyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence, Nyrupsgade 30, DK-1780 København V. E-post:[email protected].Tlf. +45 72268000. Internetadresse (URL):www.ks.dk.Fax +45 33326144.DATO FOR AFSENDELSE AF DENNE BEKENDTGØRELSE:
2.12.2009.
VI.4.2)
VI.4.3)
VI.5)
04/12/2009S234ted.europa.eu
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende
4/4