Miljø- og Planlægningsudvalget 2008-09
MPU Alm.del
Offentligt
782866_0001.png
782866_0002.png
782866_0003.png
782866_0004.png
782866_0005.png
EUT/S S23404/12/2009335064-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
1/5

DK-København: Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse

2009/S 234-335064

UDBUDSBEKENDTGØRELSE

Tjenesteydelsesaftale

DEL I: ORDREGIVENDE MYNDIGHED

I.1)

NAVN, ADRESSER OG KONTAKT(ER):

Miljøministeriet, Miljøstyrelsen, Strandgade 29, Kontakt: Miljøstyrelsen, Att. Christina Bøje, DK-1401København K. E-post:[email protected].

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed:www.mst.dk.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Miljøministeriet, Miljøstyrelsen, Strandgade 29, Kontakt:Miljøstyrelsen, Att. Chrisitna Bøje, DK-1401 København K. E-post:[email protected].Internetadresse (URL):http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/Aktuelle+udbud/11040200.htm.

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede

dialog og et dynamisk indkøbssystem) kan fås ved henvendelse til:

Miljøministeriet, Miljøstyrelsen,Strandgade 29, Kontakt: Miljøstyrelsen, Att. Christina Bøje, DK-1401 København K. E-post:[email protected].Internetadresse (URL):http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/Aktuelle+udbud/11040200.htm.

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til:

Se under kontakt(er) ovenfor.I.2)

DEN ORDREGIVENDE MYNDIGHEDS ART OG HOVEDAKTIVITET(ER):

Ministerium eller anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokaleafdelinger.Generelle offentlige tjenester.Miljø.Den ordregivende myndighed køber på vegne af andre ordregivende myndigheder: nej.

DEL II: KONTRAKTENS GENSTAND

II.1)

BESKRIVELSE

II.1.1)II.1.2)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Miljøstyrelsens Risikovurdering af mikrobiologiske bekæmpelsesmidler.

Kontrakttype og udførelses- eller leveringssted:

Tjenesteydelser.Tjenesteydelseskategori: nr. 12.Hovedudførelsessted: Danmark.NUTS-kode DK0.

Bekendtgørelsen vedrører:

En offentlig kontrakt.

Oplysninger om rammeaftalen:

Kortfattet beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/ene:

Formålet med udbudet er at indgå en kontrakt om risikovurdering af mikrobiologiske bekæmpelsesmidler.De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende1/5
II.1.3)II.1.4)II.1.5)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335064-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
2/5
Nærværende udbud omfatter forslag til varetagelse:1. Ad hoc vurdering og kommentering af EU monografier (Draft Assessment Reports) af mikroor-ganismer, der iEU ønskes markedsført som aktive mikroorganismer i plantebeskyttelsesmidler,2. Ad hoc vurdering og kommentering af EU biocid vurderinger (Draft Competent Authorities Report (DCAR)) afmikroorganismer, der i EU ønskes markedsført som aktive mikroorganismer i biocidmidler,3. Ad hoc vurderinger af nationale ansøgninger om godkendelse af mikrobielle plantebeskyttel-sesmidlerog eventuelle mikrobielle biocider. Der er dels tale om vurderinger af selve de aktive mikroorganismer, derindgår i mikrobiologiske plantebeskyttelsesmidler, samt de pågældende formulerede midler. Vurderingeninkluderer følgende: mikroorganismernes identitet/taksonomi, skæbne og adfærd i miljøet, samt virkninger på ogeksponering af ikke-målorganismer,4. Ad hoc opgaver vedr. vurdering af risici i forbindelse med ansøgninger om forsøgsmæssig af-prøvning afmikrobiologiske plantebeskyttelsesmidler.5. Ad hoc deltagelse i relevante møder, f.eks. EU ekspertmøder i EFSA regi, OECD seminarer og evt. andreinternationale møder,6. Ad hoc bidrag til udarbejdelse af EU guidelines, revurdering af EU datakrav samt OECD guidelines.Den forventede volumen for opgaven fremgår af bilag 1. Den nævnte volumen skal udelukkende opfattessom vejledende/forventet. Den konkrete opgaver vil variere fra år til år, og kontrakten udbydes derfor som enkontrakt, der fastlægger vilkårene for udførelsen af de opgaver, som løbende skal udføres. I tabel A i bilag1 er vist den procentvise fordeling af opgaverne i perioden 2010-2013. Omfanget og sammensætningen afleverancerne vil kunne ændre sig løbende, hvorfor opgaven udbydes som fuldt variabel afhængig af det tilenhver tid værende behov. I bilag 1 er ligeledes beskrevet processen for den løbende projektstyring.Selve beskrivelsen og kravene til den udbudte opgave fremgår af vedlagte kravspecifikationer for opgaven jf.bilag 1. I bilag 2 er beskrevet de tidligere opgaver der løst inden for udbuddets faglige ramme.Den udbudte opgave er gældende fra 1.7.2010 – 31.12.2012. Derudover har Miljøstyrelsen mulighed for atforlænge kontrakten 1 år som fremgår af ”1.3.3. Kontraktperioden” Der skal afgives tilbud som beskrevet i bilag4-6 for hele perioden fra 1.7.2010 – 31.12.2013. Der kan maksimalt faktureres opgaver pr. år for:250 000 DKK (excl. moms) i 2010500 000 DKK (excl. moms) i 2011500 000 DKK (excl. moms) i 2012500 000 DKK (excl. moms) i 2013Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades påhttp://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/Aktuelle+udbud/11040200.htm.II.1.6)II.1.7)II.1.8)II.1.9)II.2)II.2.1)

CPV-Klassifikation (Common Procurement Vocabulary):

90721000.

Er dette udbud omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb:

Ja.

Opdeling i delaftaler:

Nej.

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning:

Nej.

ORDRENS MÆNGDE ELLER OMFANG

Samlet mængde eller omfang:

Kontraktens samlede omfang er maksimalt 1 750 000 DKK excl. moms, fordelt med maksimalt 250 000 i 2010og maksimalt 500 000 DKK årligt i 2011, 2012 og 2013.De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende2/5
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335064-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
3/5
Anslået værdi ekskl. moms: 1 750 000,00 DKK.II.2.2)

Optioner:

Ja.Beskrivelse af disse optioner: Der er mulighed for forlængelse af kontrakten (1 år).Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner: i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten).Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1.

KONTRAKTENS VARIGHED ELLER FRIST FOR DENS OPFYLDELSE:

Begyndelses: 1.7.2010. færdiggørelse: 31.12.2012.
II.3)

DEL III: JURIDISKE, ØKONOMISKE, FINANSIELLE OG TEKNISKE OPLYSNINGER

III.1)

BETINGELSER I KONTRAKTEN

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

Andre særlige vilkår, som gælder for opfyldelse af kontrakten:

Nej.

BETINGELSER FOR DELTAGELSE

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller

handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der henvises til detsamlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der henvises til detsamlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:Der henvises til det samlede udbudsmateriale. Det samlede udbudsmateriale kan downloades på.http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

Reserverede kontrakter:

Nej.

SPECIFIKKE VILKÅR FOR TJENESTEYDELSESKONTRAKTER

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession:

Nej.

Juridiske personer bør anføre navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre

kontrakten:

De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende3/5
III.1.2)
III.1.3)
III.1.4)III.2)III.2.1)
III.2.2)
III.2.3)
III.2.4)III.3)III.3.1)III.3.2)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335064-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
4/5
Ja.

DEL IV: PROCEDURER

IV.1)

TYPE PROCEDURE

IV.1.1)IV.1.2)IV.1.3)IV.2)IV.2.1)

Type procedure:

Offentlig.

Begrænsning af det antal økonomiske aktører, som vil blive opfordret til at afgive tilbud eller deltage:

Reduktion af antallet af økonomiske aktører i forbindelse med forhandlingerne eller dialogen:

TILDELINGSKRITERIER

Tildelingskriterier:

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier:1. Kvaliteten af den tilbudte ydelse (Koncept for opgaveløsning). Vægtning: 50.2. Kvaliteten af det tilbudte team (Bemandingsplan/faglig eks-pertise /erfaringer). Vægtning: 40.3. Pris (Samlet økonomisk tilbud). Vægtning: 10.

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:

Nej.

ADMINISTRATIVE OPLYSNINGER

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

Forudgående offentliggørelser om samme kontrakt:

Nej.

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:

Skal der betales for dokumenterne: nej.

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

25.2.2010 - 12:00.

Frist for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte kandidater:

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

Dansk.

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:

Periode i måneder: 6 (fra datoen for modtagelse af tilbuddene).

Fremgangsmåden ved åbning af bud:

Dato: 25.2.2010 - 12:05.Sted: Miljøstyrelsen.Personer, der må være til stede ved åbningen af bud: nej.
IV.2.2)IV.3)IV.3.1)IV.3.2)IV.3.3)IV.3.4)IV.3.5)IV.3.6)IV.3.7)IV.3.8)

DEL VI: SUPPLERENDE OPLYSNINGER

VI.1)

ER DER TALE OM GENTAGNE OFFENTLIGE INDKØB:

Nej.VI.2)VI.3)

VEDRØRER KONTRAKTEN ET PROJEKT/PROGRAM, DER FINANSIERES AF FÆLLESSKABSMIDLER?:

Nej.

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Læs om udbudet på Miljøstyrelsens hjemmeside:http://www.mst.dk/Kontakt/Specielt+for+leverandører/Udbud/.

KLAGEPROCEDURER

De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende4/5
VI.4)
04/12/2009S234ted.europa.eu
EUT/S S23404/12/2009335064-2009-DA
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbud
5/5
VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne:

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Kampmannsgade 1, DK-1780 København V. Tlf. +4533307700. Internetadresse (URL):http://klfu.dk.Fax +45 33307600.

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne:

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark.

Indgivelse af klager:

Præcise oplysninger om frister for indgivelse af klager: Der er ingen lovbestemte frister for indgivelse af klager tilklagenævnet for Udbud. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftligtunderrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet. Klagenævnet harikke nogen e-mailadresse.

Tjeneste, hvor der kan indhentes oplysninger om indgivelse af klager:

Konkurrencestyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence, Nyrupsgade 30, DK-1780 København V. E-post:[email protected].Tlf. +45 72268000. Internetadresse (URL):http://ks.dk.Fax +45 33326144.

DATO FOR AFSENDELSE AF DENNE BEKENDTGØRELSE:

2.12.2009.
VI.4.2)
VI.4.3)
VI.5)
04/12/2009S234ted.europa.eu
De Europæiske Fællesskaber – Tjenesteydelser – Offentlige udbudSupplement til Den Europæiske Unions Tidende
5/5